rizeni krokoveho motora

Straka Matus magpie
Středa Březen 17 11:53:23 CET 2004

Tak, po konzultacii s odbronou literaturou a v danom odbore patricne
vzdelanych ludi som
prisiel na definitivnu odpoved:

Moment krokoveho motora je zavisly od sposobu komutacie. A to z
nasledujuceho dovodu:
pricinou je prva harmonicka priebehu napajacich prudov. Amplituda prvej
harmonickej pravouhlych priebehov je vacsia ako amplituda toho pravouhleho
priebehu, ako sa kazdy moze presvedcit spektralnou analyzou takeho signalu
(napr. cez Fourierove rady).

Nech krokovy motor napajany harmonickymi prudmi ma priemerny momemt Mm.
Vektor momentu ma jednotku velkost a chodi po kruznici.

1) Pri unipolarnom napajani ma potom priemerny moment 0.9*Mm.
2) Pri bipolarnom napajani ma potom priemerny moment 1,27*Mm (nie 1,41*Mm v
dosledku nelinearity magnetickych vlastnosti rotora)
3) Pri polovicnom kroku (ked prud do vinutia ma konstantnu hodnotu I)
1,17*Mm
4) Pri polovicnom kroku (ked prud sa meni a vektor mometu chodi po
jednotkovej kruznici) 1*Mm !!
5) Pri drobeni kroku
	a) trojuholnikovou metodou 0,81 Mm
	b) lichobeznikovou metodou 1,14 Mm
	c) kruhovou metodou (= vlastne harmonicke prudy) 1*Mm.

Howgh.

Matus Straka