Vybojka z verej. osvetleni

AZ aze
Středa Březen 17 11:53:21 CET 2004

Vybojka musi mit v klidu "nekonecny" odpor.... Jestli je tlumivka
v poradku (ta musi mit pri mereni ohmmetrem maly odpor,
asi nejake ohmy), tak nic nebrani funkci. Rtutova vybojka ma uvnitr
bile banky jeste pomocnou zapalovaci elektrodu, ktera je pripojena
pres omezovaci odpor, ktery je rovnez v bance a zajistuje zapaleni vyboje.
Vybojka se rozsvecuje pomalu, jak se postupne vyparuje rtut,
takze chvilku pockej. Pro ucely sviceni na desky se nemusi venkovni
banka s luminoforem, ktery memi uv zareni na viditelne, rozbijet,
da se to pouzit i primo. Kondenzator nema na funkci vybojky vliv,
ani tam nemusi byt, slouzi ke kompenzaci uciniku, ale to ma vyznam
jen pri velkem poctu zapnutych svetel. Pozor na moznost urazu el. proudem.

S pozdravem Ing. A.Žeravik

----- Původní zpráva -----
Od: Zdenek Karas <karas41@fpr.zcu.cz>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Odesláno: 7. dubna 2000 7:58
Předmět: Vybojka z verej. osvetleni

Zdravim konferenci.

Podarilo se mi sehnat stare svetlo z verejneho osvetleni na osviceni
plosnych spoju(za tu nejlepsi cenu :-)))). Bohuzel ale po pripojrni na
napajeni nesviti. Je tam zapojena výbojka v serii s tlumivkou a k tomu
paralelne kondezator. Tlumivka i kondenzator vypadaji v poradku a tak se
chci zeptat jak se pozna jestli je vybojka v poradku. Pri mereni ohmmetrem
ma "nekonecny" odpor. Myslim, ze by to tak nemelo byt.
Dale se chci zeptat jak dlouho trva nez se vybojka rozsviti (jestli to neni
tim, ze jsem cekal kratkou dobu?) :-(((

Dekuji za jakoukoli odpoved
                                                            Zdeněk Karas