Pajedlo od regulovane pajecky

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:10 CET 2004

On Wed, 1 Sep 1999, Snail Instruments wrote:

> Zalezi na teplote druheho (tzv studeneho) svaru ci spoje. Pokud bude
> teplota studeneho i mericiho svaru 25C, vystupni napeti bude nulove.

Aha - jestli jsem to tedy pochopil tak napeti na termoclanku vznika az
kdyz zacne proudit teplo ? Tedy pokud merim na studene pajce kde ma
rukojet i teleso stejnou teplotu, tak nenamerim nic ? Ovsem to by
znamenalo ze pokud bude teplota horkeho konce 300 StC a teplota studeneho
konce umisteneho pobliz rukojeti treba 25 , tak kdyz tu pajku chytim
do ruky a ohreju ten studeny konec na 35 tak se snizi tepelny tok a tim
i napeti termoclanku ? Pokud ano, tak za techto podminek asi nema velky
smysl delat regulaci na stupne :-) Pak by taky zalezelo na poloze hrotu
pri pajeni - aby neslo horko na ten studeny konec atp.

Pokud je to tak, tak reseni u ERS50 (topny termistor) se mi jevi ponekud
vyhodnejsi.

|                             petrsi@jcu.cz                              |