Nabíjení akumulatoru ?

Stepan Husek husek
Středa Březen 17 11:43:02 CET 2004

Jiri Prachar p??e:

> myslim, ze docela dobry je U2405B (nebo 07) od temic
> semiconductors ....

No, neni to spatny obvod, ale na univerzalni nabijecku se moc nehodi.
Je totiz optimalizovany na rychlonabijeni. Chtel jsem postavit vec,
ktera by dokazala nabijet jak pomale (proudy 10-10mA) tak i zrychlene
(100-1000mA), pricemz by bylo mozne po vlozeni clanku a stisku tlacitka
nejprve clanek vybit (NiCd), ale ne automaticky. Musite si dat pozor,
nektere obvody U240X vyzaduji alespon dva clanky v serii (kvuli
predformatovani). Pro mnou pozadovany rozsah proudu se uz obvody U240X
moc nehodily - musi se tam hybat s frekvenci oscilatoru a vubec
pohyboval
bych se uz mimo katalogove hodnoty. Navic se vybijecka musi externe
dobastlit. Tyhle IO jsou perfektni pro jednoucelove aplikace, t.j.
presne doladene na jeden typ AKU, ale pak se to na nic jineho neda
pouzit. Zajemci necht si to obvody nastuduji na strance
http://www.asicentrum.cz/Soucastky/Aplikace/Texty/charg_uvod.htm

Prolezl jsem kupu clanku v AR, ale zadny pouzitelny IO jsem nenasel.
Pro zajemce mohu napsat, kde to bylo, ale az v pondeli (az se prohrabu
tim stohem).

Stepan Husek
husek@datis.cdrail.cz