Problem s UATA66?

Mour Jan MourJ
Středa Březen 17 11:42:57 CET 2004

Vazeni,
rad bych Vas poprosil o radu pri postupu reseni problemu, ktery uz resim
nekolik desitek (stovek) hodin a nevede k zadnemu cili.
Informace o HW pocitace: MB (BX) AOpen AX6BC, 3 disky: Quantum 4,3GB SE;
Seagate 9,1GB 7200ot/min, Quantum CX 13GB UATA66, op. system W95OSR2.

Cely problem spociva v moznosti/nemoznosti nastaveni DMA.
1. v prvni fazi jsem mel na primarni ksande pouze systemovy disk 4,3 Quantum
a disk byl v polozce System/diskove jednotky identifikovany jako GENERIC IDE
DISK TYPE 47. V teto polozce je mozne zadat, zda DMA pouzit ci nepouzit.
Zaskrtl jsem jeho pouziti a vse bylo OK, az do teto faze.
2. protoze jsem mel na primarnim slave pripojenou CD-ROMku, poridil jsem si
druhou ksandu na sekundar, na jejiz master jsem dal vyse zmineny Seagate.
Problem byl v tom, ze disk se neidentifikoval jako GENERIC IDE DISK TYPE 47,
ale 80. Všechno bylo naprosto stejne s tim rozdilem, ze jsem nemohl vybrat a
zaskrtnout polozku DMA, protoze zde chybela. Kdyz jsem tentyz disk dal na
primar/slave, naprosto bez problemu se identifikoval jako 47 a i po
zaskrtnuti DMA fungovaly oba disky, tedy Q4,3 i tento Seagate bez problemu s
DMA. Co se tyce tohoto problemu, cim by to mohlo byt, ze na sekundaru nelze
nastavit DMA a ze se disk identifikuje jako GENERIC IDE DISK TYPE 80?
Zakladni deskou?
3. Nejhorsi problem nastal v okamziku, kdyz jsem se pokusl pripojit na
primar/slave namisto Seagate novy disk s UATA66 Q13GB. Tento disk se sice
identifikoval jako 47, ale pokud jsem zaskrtl bud u masteru (4,3) polozku
DMA, nebo u tohoto 13GB polozku DMA, nebo u obou, po pristim restartu tento
novy disk naprosto zmizel ze seznamu pevnych disku a u polozky Radice
pevneho disku byly vykricniky, jako ze zarizeni nepracuje spravne. Pokud
jsem vlozil zpatky Seagate bez UATA66, bylo vse bez problemu.

Protoze potrebuji mit pristupnou polozku DMA vzhledem k tomu, ze disky
potrebuji pro capturing videa (bez zapnuteho DMA jsem testoval na Seagate
cca. 5GB/sec zapis i cteni, zatimco se zapnutym cca. 13GB!)
Prosim Vas o radu:
a) nemuze ta nemoznost nastaveni DMA tim, ze jeden z disku je UATA66 a druhy
ne, pokud jsou na jednom kabelu? Cim jinym by to tedy mohl byt, kdyz se
Seagatem vse funguje naprosto bez problemu? Lze mit na jedne ksande nejakym
zpusobem oba tyto Quantum disky se zapnutym DMA?
b) pokud ne, lze UATA66 nejak vypnout?

Za kazdou radu moc dekuji, pokud to nepatri do teto konference, muzete mne
nekam odkazat?
Jeste jednou diky.
HOnza