Laptop a GSM

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:42:49 CET 2004

On Mon, 4 Oct 1999 Serych@Panska.CZ wrote:

> [...]
> podle standardu V.32 se pouziva kvadraturni amplitudova modulace, ktera
> zabere temer cele telefonni pasmo 300 - 3400 Hz. Kdyz to zdigitalizujete
> navzorkovanim 8kHz a kvantizaci 8 bity na vzorek nelinearne (u-zakon nebo
> A-zakon), na coz je standard V.32 pripraven, dojdete k prenosovce 64kbs.

> Urcite je tam jista rezerva, takze ve skutecnosti by tomu signalu pro
> kvalitni prenos stacila o neco nizsi prenosovka, ale rozhodne se to nevejde
> do 9,6kbs (GSM standard umi prenaset zabezpecene do 9,6kbs, nezabezpecene
> asi do 13kbs). Cili to prevzorkovani, ktere navrhujete, nelze udelat. A

Tedy tech 8KHz (8kbit/s ?)kterymi je to puvodne vzorkovane by s urcitou
kompresi mohlo prenaset data 9600 (13000 ?).

> navic by to preci byla blbost: data -> modulace (analogovy signal) ->
> zpetna digitalizace -> prenos GSM -> |rozhrani s pevnou siti. Prenos GSM
> (vzduchem z telefonu k nejblizsi BTSce a dal) JE DIGITALNI! Samozrejme ve

No ja netvrdim ze je analogove. Jde o to zda ten datovy tok 9600 bitu
ktery leze do toho GSM telefonu uz jsou ty data ktera vylezou na TxD
pinu nebo zda tam musi byt zarizeni (modem) ktere rozpozna jaky datovy tok
to ve skutecnosti predstavuje , rozpozna pripadnou kompresi, opravy chyb
atp.

|                             petrsi@jcu.cz                              |