Elektromery ????

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:42:32 CET 2004

zrychleni.

Doufam, ze jsem nevymyslel nejake blbosti, kdyz tak me nekdo opravte.

			Jakub Serych

-----Původní zpráva-----
Od: Nosek Pavel [mailto:p_nosek@hotmail.com]
Odesláno: 25. října 1999 22:15
Komu: Multiple recipients of list
Předmět: Elektromery ????

Pred casem zde probehla diskuze o elektomerech, protoze jsem clovek zvidavy
nebo spise zvedavy zacal jsem se zajimat o vec take.

Pri beznem zkoumani jsem v elektromeru nasel dve civky mezi kterymi se otaci

hlinikove kolecko.

Selskym rozumem jsem dosel k zaveru, ze cela vec funguje asi takto:

Prvni civka je civka napevova, druha civka je proudova a obe vytvareji
magneticke pole otacejici hlinikovym koleckem.
Hlinikove kolecko je brzdeno permanentnim magnetem zabranujicim setrvacnemu
otaceni kolecka.

Me otazky jsou:

1. V jake poloze musi byt jednotlive civky, aby se to tocilo ?
2. Jaka je zavislost intenzity magnetickeho pole napetove civky na
prochazejicim napeti a jeho frekvenci ?
3. Jaka je zavislost intenzity magnetickeho pole proudove civky na
prochazejicim proudu ?
4. Jaka je zavislost rychlosti otaceni kolecka na napeti, proudu a frekvenci

?

Jinak receno jaky je matematicky aparat toho celeho ?

Omlouvam se pokud se ptam na absolutni triviality, bohuzel nejsem clovek
eletricky.

Dekuji za kazdou informaci.

Pavel Nosek