Zapojeni josticku pro PC

Vaclav Kadoun wendy
Středa Březen 17 11:42:15 CET 2004

On Wed, 17 Nov 1999 rkanovsky@csas.cz wrote:

> Mam tako dost zvlastni dotaz.
>
> Zapojeni klasickeho joysticku je notoricky zname, ale zajimalo by mne, jak
> jsou zapojeny nektere "programovatelne" joysticky (napr k leteckym
> simulatorum), ktere maji vice nez 4 tlacitka. Kam se vlastne pripojuji ? na
> std game port, nebo na seriovy port ? - v pripade ze jo, existuje nejaka
> dokumentace k protokolu jakym komunikuji ?.

nektere starsi joysticky se pripojovaly ke GAME portu a KEYB portu,
programovalo se to stiskem zvoleneho tlacitka na joysticku a potom stiskem
pozadovane kombinace na klavesnici. Dnesni moderni joysticky
(napr. Microsoft Sidewinder) se pripojuji pouze k GAME portu a pocitac s
nim komunikuje snad pomoci MIDI prikazu, nebo co ...v kazdem pripade to
potrebuje specialni ovladac, funguje to pouze pod WIN9x. V joysticku je
nejaky jednocip.
Doporucoval bych spis koupit zminovany joystick Microsoft Sidewinder
Precision PRO (to neni reklama, sam s nim litam :)) protoze ma digitalni
(opticke) snimani polohy, tzn. nemusi se pred kazdou hrou kalibrovat a
necuka a nezanasi se potenciometry a mechanicky je to dostatecne
robustni. Ma to osy X, Y, otocnou rukojet - osu Z, otocny potenciometr
"plynu" a asi 15 programovatelnych tlacitek.

Je sice trochu drazsi, ale neco takoveho urcite nepostavite (mam na mysli
predevsim mechanickou cast :) Ale to vsechno plati pouze v pripade, ze
pouzivate Windows... pod DOSem to proste nechodi

S pozdravem
Vaclav Kadoun