Sit 300m a repeater

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:42:11 CET 2004

On Mon, 22 Nov 1999, Dee Jay wrote:

> Mate pravdu o symhony kartach sem uvazoval
> jedna sice stoji neco kolem 6-7 Kkc ,ale to je prijatelne.
> Nebyl mi jasny system navazani spojeni a zda se stim daji spojit
> 2 vzdalene site. A tak sem naseho firemniho "prekupnika"
> nechal zjistit nejake informace - ten vsak prisel s tim ze se
> k tomu krome 2 karet musi koupit take nejake zarizeni za
> 20K kc. (Pricemz nez sem se mu o tom zminil trval na tom
> ,ze bezdratova sit bude stat asi 250Kkc)
> Vice semz neho nevypacil takze kdo vi.Budu si tam muset
> zavolat sam. Ale pokud to nekdo prakticky
> instaloval rad bych slysel jeho pripominky.

Kdyz jsem se na to vyptaval na Invexu, tak v te nejlevnejsi verzi
stoji ty karty cca 6500 bez DPH a pracuji samozrejme dve a vice
proti sobe - tedy podle jejich informace. Da se k tomu pripojit
i silnejsi externi antena, omezeni te levnejsi verze karty spociva
v nemoznosti volit skupinu frekvenci uvnitr ktere se prepina
a nema moznost nastavit karte TCP/IP adresu a provadet na ni
vzdalenou spravu pres SNMP apod. V praci mam nekde papiry a kontakt
takze pokud mate zajem tak se zitra ozvete - muzete se jich
vyptat sam.

> A vlastne vite nekdo co se stane pokud do Windofsu
> naistaluju 2 sitovky (pokud vim Symphony ma vystup jen pro antenu)
> - pujde to navazat tak, aby se to tvarilo jako 1 sit ?

Jiste ta karta ma vystup jen na antenu. Muzete z nich vytvorit
sit z nekolika PC spojenych dohromady pres 'vzduch'. Pokud
mate dve LAN site dratove a chcete je spojit, pak musite
v kazde siti mit PC ktere ma dve karty - jednu radiovou a jednu
'dratovou' a prehazuje pakety mezi nimi. A tady je trochu kamen
urazu - nevim jake presne ovladace se daji sehnat k tem kartam
urcite pro windows a mozna i pro linux. Jenze pokud by na tech
'prehazovacich' PC byly windows pak je zrejme donutite maximalne
routovat - tedy ty site nejsou jakoby jedna, ale logicka struktura
kopiruje fyzickou - treba Netbeui uz pres to nejde.

Linux se necha donutit aby delal bridge - pak se sit chova jako
jedna logicka . Bridge se necha udelat snadno i pod DOSem jenze
potrebujete aby ke karte byly dodany tzv 'packet drivery' -
jeji ovladace pro DOS.

Kazdopadne pokud se Vam jedna o spojeni ne PC ale celych siti,
tak pokud to chcete udelat rozumne, zjistite ze je dobre
vyhradit na to routovaci/bridge-ovaci PC na kterych nikdo
nepracuje. Vykon tech PC musi byt podle pouziteho OS -
pro DOS bohate staci 286, pro linux staci 386 a pro win snad
postaci 486.

|                             petrsi@jcu.cz                              |