odpovednost za prepeti v siti

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:42:04 CET 2004

Jednou mi takto vyhorelo trafo v kazetaku. Bylo to zpusobeno bourkou, ktera
nekde na sloupech odcoudila nulak, takze pak mezi zdirkami v zasuvce bylo
taky 380. Sel jsem tehdy na pojistovnu, protoze jsem mel nejakou pojistku
proti zivelnym pohromam vcetne bourky. Myslite si, ze mi neco dali? To by
pry musel kazetak odejit primo vlivem blesku. Kdyz odesel tim, ze nekde
prasklo do sloupu a v zasuvce od te chvile bylo 380, odpovednosti jsem se
nedopatral.

					Jakub Serych

-----Původní zpráva-----
Od: Martin Imramovský [mailto:martin.imramovsky.fei@vsb.cz]
Odesláno: 30. listopadu 1999 13:47
Komu: Multiple recipients of list
Předmět: odpovednost za prepeti v siti

Dobry den vsem...

Bydlim na kolejich v Ostrave a vyvstal nam takovy problem. Nekolika
lidem zde nasledkem poruchy site a vzniklym prepetim vyhorel pocitac.
Moje otazka zni, jestli je majitel objektu odpovedny za takto vzniklou
skodu, zavinenou jeho vadnou elektroinstalaci...
Dale tady po nas chteji, abysme podepsali papir o tom, ze v siti neni
instalovana prepetova ochrana a ze tedy pripojujeme do site spotrebice
na vlastni nebezpeci.
Kdyz tak o tom uvazuji, v souvislosti se zavaznymi normami, vyhlaskami
apod., co kdyz se nekomu stane treba uraz elektrickym proudem
nasledkem spatne udrzovaneho rozvodu ? V siti preci normalne nebyva
380 V (coz tady bylo...).

Martin Imramovsky, Ostrava
martin.imramovsky.fei@vsb.cz