Elektromobil

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 11:44:22 CET 2004


Ond?ej Pavelka wrote:
> Napajeni je 36V pomoci 18 clanku Pb akumulatoru.
> jako motor je pouzit dynamo-spoustec z letadla, cca 28V/18kW.
> Celkovy proud je asi 600A.

Tady neco nesedi. Jestli ten motor ma 18kW pri 28V a tece tam tedy
640A, tak pri 36V by tam melo tect 826A a vykon by byl skoro 30kW.
Samozrejme za idealnich podminek - nulove ztraty na regulatoru atd.

Jake tam jsou akumulatory (kapacita, vnitrni odpor...)?


> problem je s regulaci proudu. Puvodne to bylo delano pulsnim menicem,
> kde v koncove casti byly paralelne spojeny dve sedmice paralelne
> spojenych KD503.
> Protoze to vsak porad odchazelo, presel jsen na typy MOTOROLA MJ15003 se
> zavernym napetim asi 140V. Bohuzel ted vyhorela treti sada cca za 1.500 Kc

Tenhle tranzistor ma Icmax asi 20A, takze pri 14 kusech to dela
jen 280A, coz je ponekud malo. Nemam tu ted vsechny parametry,
mozna ze kratkodoby proud bude vetsi, ale tady jde asi o proud trvaly.
Predpokladam ze pro dosazeni vetsiho vykonu napr. pri rozjezdu
je ten motor napajen 36V trvale a pulsni regulace se uplatnuje jen
pri mensich vykonech.


> Jedina moznost je asi tedy regulace pomoci MOSFET tranzistoru.

Pak zacni u IRF (http://www.irf.com).
Mozna by na to stacilo 16 kusu IRF3205 (55V/110A/8mOhm), pri 800A
bude na jednom ztrata 20W. Cenu bych odhadl na 3000,-.


> Rad bych v maximalni mire ponechal puvodni zapojeni, jen vymenil koncovou
> cast.

Jedna moznost je zvysit pocet stavajicich koncovych tranzistoru,
ale vychazi to tak na 40 kusu a tim padem i vyssi budici proud.
Druha moznost jsou ty FETy, ale tam bude zrejme potreba upravit
i jejich budic.

-- 
Regards
           Petr Krc






Další informace o konferenci Hw-list