Robot a orientace v prostoru

Ludvik Hoffmann hoffmann
Středa Březen 17 11:44:22 CET 2004

> Cidla:
>         Jako cidlo bych asi pouzil cidlo na bazi Infradetekce.
> Asi jsi neco podobneho videl na tom prospektu.
> Ja se ted neco podobneho pokousim udelat a cena by se mela pohybovat
> okolo 350,-Kc. Pokud to bude fungovat tak, jak si myslim, melo by
> to detekovat predmety asi do vzdalenosti 3m a priblizne urcit jejich
> azimut (Vlevo, vpredu, vpravo). Pokud na to nespechas a vydrzis
> asi tak mesic a pul, mohu ti poslad vysledky badani.
> Asi bych toho robota preci jenom vybavil ultrazvukovym lokatorem,
> pro overeni a upresneni udaju z infracidla,
> [...]

Mate nekdo predstavu, jak funguji opticke dalkomery (aktivni)? Pouzivaji
to geodeti, na tomto principu pracuji i merice rychlosti ktere maji
policajti v Nemecku i jinde. Vetsinou jsou s laserovou diodou, ale nasel
jsem i s infradiodami - http://www.eikonal-optics.com/english/radar.htm.

Nasel jsem popis principu - udajne mereni casoveho intervalu mezi
vyslanym a prijatym signalem (viz http://www.riegl.co.at/ld90.htm) - ale
pro rozliseni jenotky cm si muzete spocitat potrebne casove rozliseni -
radove 0.1ns! Umim si predstavit pocitani korelace mezi vyslanym a
prijatym signalem, statisticke vyhodnocovani vysledku a podobne, ale moc
by me zajimalo jak to opravdu funguje. Podotykam, ze se nejedna o
optickou intrferenci a mereni je absolutni, ne inkrementalni.

Jako jedno z 'oci' robota se mi to zda velmi zajimave.

Luvik