LAN cez seriovu linku

Vladimir Myslik xmyslik
Středa Březen 17 11:44:16 CET 2004

On Thu, 13 May 1999, Kollar Pavol wrote:

> [...]
> dekodovali fazovym zavesom. Dokazali sme ist az na 115 kb (sem tam nejaka
> chyba bez nejakych dalsich nastavovani a vyladzovani). Otazka je dosah, ale
> nechceme na tom stravit mladost pred tym, ako zistime ze seriova linka je
> nanic. Hlavna nevyhoda je, ze potrebujes priamu viditelnost na providera.
> Preto sme uvazovali - ak by sa dala dosiahnut po seriovej linke podobna
> topologia ako na Ethernete (koax), tak mozes od seba ist ku 1. kamosovi, od
> neho potom k dalsiemu, a dalsiemu az sa nakoniec dostanes na providera bez
> toho aby si ho musel vidiet. A vsetci pritom by mali Inet.

Infra spoj - rozchodili jsme 115200 bps full duplex na 200m prima
viditelnost. Routovani pod linuxem.

Asi chc ete dostat pakety z jedne strany na druhou, aby se to tvarilo jako
ze je to lokalni...?
Pod linuxem mame malou sit s takovouto topologii( O jsou pocitace)

   ser. linka    INFRA spoj na seriovce    LAN
 O----------O----(* - - - - - - - - *)---O-------~---O----(MODEM)
   115200bps|           200m             |                  |
            |LAN ethernet                |LAN2              |
            ~                            ~                  ~INET

pricemz vsechny pocitace se navzajem vidi (pod tcp/ip) a vsechny mohou do
inetu pres ten modem. Je to jen vec routovani pod linuxem. Na staniciche
ktere routuji se da normalne pracovat.

Slo by udelat i nasl. topologii:
    seriovka           LAN      ser.      ser.
O----------O---------O--------O--------O------(MODEM)---~ INET
             seriovka|
                     |LAN2
                     ~

Zase by se vsechny stanice videly a umely jet pres modem do inetu

Navic by slo udelat s pridavnym HW to, ze kdyby se nejaky pocitac s 2
seriovkama ----O---- na sobe vypnul, tak by se ty seriovky propojily primo
bez pocitace a taky by to jelo dal.

Po seriovce pouzivame protokol ppp (pointopoint) a nad nim litaj IP pakety

> W95 napr. ma "prime propojeni kabelem", kde sa viem po seriovej linke
> pripojit na iny pocitac. Ak by som sa z toho druheho vedel pripojit cez
> dalsi ser. port na treti a zabezpecit aby sa TCP/IP packety preroutovali,
> tak by som sa tymto protokolom dokazal dostat z 1. PC na 3. PC. A o to mi
> ide, ci je takato moznost to posielat dalej (nejaky jednocip by asi nebol
> velmi vhodny, pretoze by sa musel vymyslat novy protol, naviazat to na
> browser a pod :( ).

Mozna jeste AX.25 ktere pod linuxem bezi, i pres ewthernet i radio.

> Ma niekto nejaky napad?

Nainstalujte linux. Kupte PS2 mysi abyste mel 2 seriaky volne. Propojte to
ppp. Quake se da na tom taky hrat a pres 115200 jede docela dobre ;-)

Lada

 Vladimir Myslik
(if you experience delivery problems replying my mail, try the addresses below)
xmyslik@cslab.felk.cvut.cz , xmyslik@cs.felk.cvut.cz
http://cs.felk.cvut.cz/~xmyslik/