Re: externí antena na mobil

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 11:44:10 CET 2004

>Da se koupit externi antena typu yagi, dale je potreba kus koaxu
>(je vhodne pouzit koax primo delany pro tenhle ucel, tusim, ze je 50 ohmu,
>obyc koax ma velky utlum).

Co se tyka prodavanych anten jsou sice dobre, ale nehorazne drahe. Mam program na vypocet yagi anten a pokud si spocitam a postavim tak 10-12prvkovou yaginu, jsou vysledky skoro lepsi nez u kupovanych. Ohledne koaxu trochu oponuji, kolega nekde sehnal kabel pry pro mobily, ale po pripojeni anteny timhle kabelem byl signal snad jeste slabsi. Nakonec jsem u dipolu udelal klasickou symetrizacni smycku a svod jsem udelal z toho slabsiho (6mm) SAT koaxu a nemelo to chybu - z zadne carky(bez anteny) na vsechny(s yaginou)

>Je vhodne mit co nejkratsi svod (tak cca 5 m koaxu je v pohode), na 10
>metrech se uz hodne ztraci.

Souhlas.

>Jinak neni zadny problem - antenu jsem mel ve forme jednoduche stavebnice,
>konektor na koax se da pri trose sikovnosti nakrimplovat i kombinackama.

Da se nakrimplovat i klestema na BNC. Ja jsem si je pojcil v jedne pocitacove prodejne.

>S touto antenou se da nyni volat na miste, kde predtim nebyl temer zadny
>signal (sem tam jedna carka, pro volani nepouzitelne).

To je pravda.
S pozdravem		with best regards
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/~lkavan