HW Lock

Daniel Drozen alcor
Středa Březen 17 11:44:55 CET 2004

> kterej klic to prosimte je ?
>                             bye zdvorak
Napr. ALCOR-ARCTURUS, ktery jsme sice vyvinuli k jinemu
ucelu, ale da se s vyhodou pouzit i jako HW lock.

> Oponuji. Pro nektere nase nactilete studenty (ty dobre) je otazkou cca
> jednoho odpoledne prolomit HW lock ochranu programu, a to bez ohledu na
> jeho cenu. Kdyz se podivate na Interfernet, zjistite, ze drahe programy
> se prolamuji daleko vice, nez ty levne. Ja osobne (bez jakychkoliv
> drivejsich zkusenosti) jsem si to pro zajimavost take u jednoho > programu
> zkusil. Pomoci ICE debuggeru jsem v cca 1,5MB souboru nasel jediny!!!
> byte, jehoz zmena HW lock odstrelila. Najit ho mi trvalo 3 hodiny.
>                                        Jakub Serych
To je prave to o cem mluvim. Ochrana, ktera se da vyradit
zmenou jedineho bytu je ta nejtrivialnejsi, ktera exituje.
Pri dobre udelane ochrane bych tu praci odhadl spise na
nekolik tydnu.

> Kolik z ceny programu stoji jeho ochrana? Nejen klic, ale i vyvoj
> venovany ochrane. To vse musi zaplatit opravneny uzivatel.
Nemusi tomu tak byt. Jednoduchy vypocet ukaze, ze zavedenim
HW ochrany se sice snizi cisty zisk z jedne legalni insta-
lace o cca 500 Kc, celkovy zisk se vsak muze velice podstat-
ne zvysit diky vetsimu poctu prodanych instalaci. Takze
chraneny SW se muze prodavat i levneji.
Samozrejme jeste uspornejsi by bylo, kdyby byli vsichni
uzivatele pocitacu tak uvedomeli, aby SW nekradli.

> Muzete dat seznam alespon par, nebo ty ktere nemate overene, je-li to
> kratsi.
>                   Ing. Tomas Kouba
Tady jsem mel na mysli systemy bezne uzivane na PC. Tedy
DOS, MS Windows 3.x, Windows 95, Windows 98, Windows NT.

                                         Daniel Drozen

           Alcor s.r.o., Fr. Krizka 11, 170 00 Praha 7
            tel./fax.: +420-2-372710,+420-2-20570308
        email: alcor@sro.cz     www: http://alcor.sro.cz