Modre folie, Formica

Patrick Spousta spousta
Středa Březen 17 11:44:55 CET 2004

Karel Briza wrote:

> [...]
> Ale i presto pokud toto vse udelate dobre cekate co to vlastne udela.
> Tento druh vyroby se da doporucit potrebujete-li rychle udelat desku malych
> rozmeru. Ale osvit UV je osvit UV.
>
> Ale kdyz uz jsem u osvitu. Pouzivame jej uz asi 1/2 roku a mame jenom jeden
> problem. Pri nerovnosti desky se stava
> jsou-li velmy tenke cesty asi 0,2mm ze se to prosviti zboku (proste to
> poradne nesedi). V tiskarne mi poradili ze se na to pouziva
> vakuova komora (ale tu ciste nahodou doma nemam). Nevite nekdo jak docilit
> "dokonaleho" prilnuti predloha a desky v amaterskych podminkach.

Ja si nechavam predlohu DPS prefotit na folii a kdyz jsem delal vetsi
tistaky, tak jsem mel stejny problem, krey jsem vyresil velice
jednoduse. Nechal jsem si u sklare uriznout dve tadulky skla (velikost
A4, tl. 5mm a 3mm) a obrousit hrany (proti porezani) tistak potom
nalepim na to tustejsi sklo, folii prilozim na tistak, to cele prikryju
tim tensim sklem a po okrajich obe skla prelepim folii.
Vysledek: tlusty sklo-tistak-folie(predloha DPS)-tenky sklo.
POZOR to tenky sklo ma tendenci se prohnout a tim padem neni folie
pritisknuta pro zmenu uprostred :-) Chce to cit.
Pak klasika UV, ale je treba osvit prodlouzit tak 2x (treba vyzkouset),
kazde sklo pohlcuje UV jinak. Jinak obe tabulky mi udelaly i s
obrousenim za 18,- coz se da prezit, ne?
Dalsi vec. Pokud mas tenke spoje na okraji tistaku, je dobre oddalit UV
lampu (pouzivam takovy to klasicky "horsky slunko" po babicce, idealni
by byl plosny zdroj UV), ale musis pocitat s tim, ze pokud 2x zvetsis
vzdalenost, musis 4x prodlouzit dobu osvitu.

> A jeste bych zopakoval jeden dotaz:
> Nevite nekdo jak obejit (crack, nebo kopie HW klice) program Formica. Jedna
> se o program na vytvareni schemat spolu s deskou. Je to podle meho soudu to
> nejlepsi co jsem zatim zkousel a ze toho nebylo malo. Cena programu je sice
> jenom asi 20 000,- coz v porovnani s Pads neni moc ale delam-li 5 desek do
> roka tak je to preci jenom drahe.
>
> Koukam ze jsem se moc rozkecal (snad to melo trochu hlavu a patu).
>
> Briza

Ahoj PAT