Vykon PMPO

Vladimir Myslik xmyslik
Středa Březen 17 11:43:58 CET 2004

On Wed, 2 Jun 1999, ezopaci wrote:

> [...]

rekl bych ze spatne pocitate.

> Priznam se ze vzorecky me moc neberou, ale tohle nechapu.
> Neni nahodou ten vykon 18W prave to "rozumne" co se
> da dostat z MUSTKU ? (samozrejmne v aute)

MUSTEK=dva zesilovace pracujici v protifazi, mezi sebou maji repro. Takze
napeti na repro je 2nasobne nez pri 1 zesilovaci(poroti zemi pres kondik)
a vykon tudiz 4nasobny

> To jsou na kazdem mustkovem zesilovaci
> takove ztraty ze 72W zesik "posle do repraku" jen kolem 20W ???

Ja si spis myslim ze aby to nelimitovalo, musi se stredni vykon (cili
hlasitost) snizit tak, aby pasaze o nekolik dB hlasitejsi vyuzivaly
maximum)

> Zatim v kazdem PDF k mustkovemu zesilovaci do auta
> (napr. TDA7240, TA8255, ....) jsem se vzdy docetl vykon
> kolem tech 18 W pri 1-10% zkresleni a asi 13-14V.

Coz je dobre.

Zesilovac pri napajecim napeti 12V udrzuje stredni hodnotu na vystupu 6V
DC, tedy rozkmmit +-6V max. teor. vykon do 4ohmove zateze je U*U/R =
6*6/4=9W. Pri mustkovem zapojeni ma rozkmit 12V, tedy 12*12/4=36W
Jenze to jsou maximalni hodnoty (Pri spickovych napetich ) a sinusovy
vykon je ovsem efektivni hodnotou z tohodle. Tam je pokud si dobre
vzpominam u sinusu odmocninou2krat mensi napeti, tedy 36W/2=18W
P=U*U/R
Uef=U/sqrt(2)
Pef=Uef*Uef/R=U*U/R/2

Vy jste tady vsichni pocitali ze pri napaj. napeti 12V je rozkmit 12V, ale
to neni pravda!!! Na vystupu je totiz 6V DC +-6V AC. A mustek ma tydle dve
veci proti sobe , tedy rozkmit 12V.

lada

> Tomas Chvatal
> ezopaci@mbox.vol.cz

 Vladimir Myslik
(if you experience delivery problems replying my mail, try the addresses below)
xmyslik@cslab.felk.cvut.cz , xmyslik@cs.felk.cvut.cz
http://cs.felk.cvut.cz/~xmyslik/