Vyroba plosakov

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:55 CET 2004

On Fri, 4 Jun 1999, Kollar Pavol wrote:

> Niekde som pocul, ze je mozne plosak vyrobit aj nasledovnym sposobom:
> 1. vytlacit na laserovke plosak na priesvitnu foliu
> 2. prilozit foliu na kuprextit a zehlickou nahriat, cim by sa mal obrazec z
> folie pretlacit na med

Tak tohle jsem nezkousel, ale zkousel jsem to s pouzitim klasickeho
plosnaku s nanesenou fotvrstvou. Napred jsem pouzival folie , ale
laserovky tisknou na folie hodne mizerne - cara je popraskana kvalita
kryti nesouvisla. Za moc to nestalo. Pak jsem presel na normalni bily
papir. Tam je pokryti radove lepsi u car. U souvislych ploch i po
okrajich, bohuzel uprostred ploch to taky za moc nestoji. Udelal jsem
zdrcadlovy obraz, prilozil na plosnak potistenou stranou a misto 2minut
jsem na to svitil 30 minut. Pak byl vysledek asi nejlepsi, jen jsem nemel
dost kvalitni plosnak - byly v nem ryhy a byl pomerne stary, ne moc
kvalitni.

Mimochodem to 'lisovani' zehlickou by melo jit i z obyc. papiru - navic
ten se Vam neprilepi na zehlicku. Taky kdyz ten potisteny papir date
do acetonovych vyparu aby 'navlhnul' tak se ten tisk 'stahne' z papiru
pomerne lehce.

> 3. vyleptat to v chloride
>
> Je takyto postup vobec realny? Alebo ma niekto navod ako z kvalitnej
> predlohy vyrobit kvalitny plosak za pomoci beznej kancelarskej techniky
> (laserovka, kopirka a pod.)

Nejaky cas jsem chtel delat ploter ktery by to kreslil primo na med.
Ale nemam trpelivost :-) Nicmene naposledy jsem koupil asi za 1000 ploter
7574 - ten z Aritmy (nejaky vyprodej). Kdyz se do nej da folie (je pevna
a nekrouti se) a na ni se prilepi plosnak, tak se s tim da na to kreslit
tak do sirky 15cm i kdyz je to 'baraban' . problem byl v kvalite pisatka.
I kdyz se ten plotter da hodne zpomalit, tak bezne prodavane fixy na
kresleni spoju maji pri praci v plotteru tendenci zasychat - on na ne moc
nemacka a jede pravidelne pravidelnou silou. Takova ta technicka pera
taky nejsou nic moc - bud to zasycha kdyz to tece malo, nebo to tece dost,
pak se ale stava ze kdyz plotter prejede znovu jedno misto, tak ta zlehka
zaschla barva ma tendeci se trhat.

|                             petrsi@jcu.cz                              |