Vykon PMPO

Vladimir Myslik xmyslik
Středa Březen 17 11:43:54 CET 2004

On Fri, 4 Jun 1999, Zdenek Syrovatka wrote:

> [...]
> s vykonem podle navodu 4 x 6Weff nebo 4 x 8Wmax.  Podle tech cisel to asi bude
> mustkove zapojeni. Podle toho co se tady psalo by 6W v aute mela byt docela
> sila, ale mne se nejake vetsi hlasitosti nikdy nepodarilo dosahnout, protoze  to
> velmi brzy zacinalo omezovat a vydavat hrozne pazvuky. Lepsi to samozrejme bylo
> pri potlaceni basu, ale to neni reseni. Chovani bylo stejne i pri zapnutem
> motoru, kdy je napajeci napeti vyssi.
>

> Zajimalo by me, zda je to u techto radii normalni. Nenapada me duvod,
> proc by zesilovac s tvrdym napajenim mel omezovat uz pri pomerne male

No u nizkych kmitoctu jsou amplitudy velke, a pritom je neni skoro slyset.
Zatimco u vysokych kmitoctu by vas stejne amplitudy prizabily. Takze ten
vykon musi byt jeste vztazeny k nejake frekvenci, nebo casti spektra apod.
Predstavuji si ze se to zmeri pro bily sum s inverzni spektralni
charakteristikou nez ma lidske ucho - ale to je moje fantazie.

K tomu omezovani: vytahnuti basu o dejme tomu 10 dB ma vliv na
maximalni amplitudu (tedy rozkmit napeti) velmi velky, prestoze slysitelne
je treba jen zdvojnasobeni hlasitosti, amplituda ve skutecnosti je treba
ctyrnasobna. Takze v praxi to vypada spis tak, ze misto logickeho
vytahnuti basu se jedna v podstate o omezeni vsech ostatnich frekvenci
krome basu, coz ma za nasledek nizsi hlasitost. A to jen proto, ze ty basy
proste narazeji na omezeni napajecim napetim.

Lada

> Zdenek

 Vladimir Myslik
(if you experience delivery problems replying my mail, try the addresses below)
xmyslik@cslab.felk.cvut.cz , xmyslik@cs.felk.cvut.cz
http://cs.felk.cvut.cz/~xmyslik/