Vyroba plosakov

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 11:43:54 CET 2004

At 12:16 4.6.1999 +0200, Kollar Pavol wrote:
>Niekde som pocul, ze je mozne plosak vyrobit aj nasledovnym sposobom:
>1. vytlacit na laserovke plosak na priesvitnu foliu
>2. prilozit foliu na kuprextit a zehlickou nahriat, cim by sa mal obrazec z
>folie pretlacit na med
>3. vyleptat to v chloride
>
>Je takyto postup vobec realny? Alebo ma niekto navod ako z kvalitnej
>predlohy vyrobit kvalitny plosak za pomoci beznej kancelarskej techniky
>(laserovka, kopirka a pod.)

Z vlastni zkusenosti doporucuju tento postup (pro mene presne DPS):
- predlohu vytisknout pozitivne na laserovce na kvalitni pauzak
- do nejake krabice nalit trochu toluenu a do vyparu dat ten vytisk asi na 10 min. (nesmi se namocit !!) (tu krabici musis zavrit, jsou potreba opravdu syte pary, takove, co maji fetaci radi :-) -> krasne to zcerna a slije se. Pripadne nedostatky opravit spec. fixem, tusi nebo necim takovym.
- bud koupit desky s nanesenou emulzi nebo v GM koupit emulzi ve spreji
- pro dokonale pritisknuti predlohy k desce pouzivam vakuovy ram - 2 desky plexiskla se silikovonym tesnenim - mezi ne dam desku s predlohou a vyvevou odsaju vzduch.
- osvit horskym slunickem, vyvolani v NaOH, leptani H2O2+HCl.

BTW: Pokud potrebujes opravdu kvalitni predlohu je nejlepsi sehnat nekde DTP studio s osvitkou, predlohu jim donest v postscriptu a oni ti ji vysvitej na film. U nas to jedna firma dela skoro na pockani a za asi 90,- za A4.
S pozdravem		with best regards
                EZA-TV Vrchlabi
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/~lkavan