Piezo bzuciak a x51 ?- END

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:42 CET 2004

On Wed, 23 Jun 1999, Vladimir Slavkovsky wrote:

> Piezo element - (nie bzuciak !!! ako som nespravne uviedol) je
> piezokeramicky menic. s odberom asi okolo 1-2 mA. Je potrebne k nemu
> paralelne pripojit 1k odpor a budit ho napr. pravouhlym signalom. Hlasitost
> sa nezvysila pri zapojeni medzi dva piny procesora /opacna polarit mala
> vyvolat vacsie mech. deformacie - nepotvrdilo sa pri mojich pokusoch/.

Jeste by to chtelo uvest jakeho typu ty piny procesoru byly - nektere
jsou bez "pull-up" tranzistoru, takze je nutne na ne pripojit odpory
oproti + aby neco davaly. Ten odpor nesmi byt moc velky - fakticky ten
piezzo pak beha jakoby v serii s tim odporem, tedy min hlasite.

|                             petrsi@jcu.cz                              |