mereni teploty s SMT160

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:42 CET 2004

On Fri, 25 Jun 1999, Michal Krestan wrote:

> Nedzkousel tu nekdo merit teplotu s SMT160 ? Je to prevodnik teploty s
> PWM vystupem. Podle vyrobce by to melo byt kalibrovano a teplota by mela
> odpovidat podle kat. vzorce. Pokud jsem meril pomer doby log. 1 k log.
> 0, sice to merilo, ale zdalo se, ze to neni linearni, pokud jsem meril
> kmitocet, tak sice to urc. teploty stoupal a potom zacal klesat. Ve
> vypoctu je cosi oznaceno jako DC, coz jsem pochopil jako pomer t1/t0,
> ale to uz vubec nemeri. Neni tu nekdo, kdo by mi poradil se subj. ?

Podle katalogu GM -

  DC = 0.320 + 0.0047 x t

pri t = -20 je DC 0.226 (myslim Log 1 22,6 % periody)
pri t =  80 je DC 0.696 (       Log 1 69,9 % periody)

Kdyz jsem to zkousel, tak to zhruba souhlasilo (co se dalo odecist na
osciloskopu) - je treba pocitat s tim ze frevence se meni zhruba 1:20
se zmenou teploty - pri nizkych teplotach jsou to milisekundy , pri
teplotach ke stovce to leze na desitky (mozna stovky) milisekund.

Nejlepe tohle cidlo pripojit k pocitaci, kde se cas meri docela dobre.

Mimochodem - ponekud mi nevyhovovalo ze je tridratove - napajeni , nula
a signal. Resil jsem to tak ze jsem signal pripojil na zem pres odpor u
cidla a napajeni do cidla poustel pres PNP tranzistor (baze sla na cidlo).
Mezi emitorem a bazi byl odpor na kterem bylo pri proudu asi 250uA (odber
cidla) asi 0.25 V a PNP tranzistor byl zavreny. Kdyz na cidle vybehla
Log 1 pres odpor tekl proud asi 1mA - tim se zvetsil odber ze zdroje
a otevrel se tranzistor - na kolektoru se objevila Log1 . Nevyhodou je
ze je treba napajeci napeti 6V , ktere zase neni bezne k dispozici - po
ubytku na tranzistoru je na cidle tech jeho 5V. Tech 5V je treba jinak
cidlo pri vyssich teplotach (a vyssim odberu - ten roste s teplotou)
zacne kmitat ...

S pozdravem

|                             petrsi@jcu.cz                              |