AVR

Miki miki
Středa Březen 17 11:45:21 CET 2004

Vladim?r Zavadil wrote:

> Jsem rad, ze se zde pise o AVR, protoze jsou to slusny procesory a byl bych rad aby se o nich
> tady psalo vice.
> Pise se tu o vyhodach a nevyhodach AVR vuci PIC a chtel bych opravit to, ze proud I/O portem
> Muze byt 20mA a v krajnim pripade az 40mA (otazka pri jakem napeti) a maximalnim proudu
> pres VCC pin  140mA. S tim RESETEM jsou problemy , ale ATMEL na tom pracuje coz je
> sympaticke a novejsi verze procesoru jiz maji dokonce neco jako dohlizec na napeti.
> Velkou vyhodou AVR je to , ze tato rodina teprve startuje. To ma za nasledek, ze ceny budou
> [...]

xzavadiv@feld.cvut.cz

Som rad ze pocujem nieco o AVR. Ak tomu spravne rozumiem tak je to nova
typova sada ATMEL. Hoci som s ATMEL radou zatial priamo neporacoval, nie
je mi tato rada procesorov neznama. Na tejto diskusnej stranke vsak
porovnavate dve dost odlisne veci. Nie je vobec podstatne aky je max
prud portov, ani Vdd max (ten je u PIC 250mA). Hoci PIC ma uz davno
vyrieseny aj BROWN OUT RESET (to je ten dohliadac napatia) a aj jeho
odber je mensi nez ATMEL rady, hlavny rozdiel je v tom ze PIC procesory
su RISC procesory. Ich instrukcna sada je teda dost obmedzena(33
instrukcii standardne) ale rychlostou prevysuju ATMEL radu zhruba 6
nasobne. Na vykonanie akejkolvek instrukcie (okrem BTFSC, BTFSS tj
bitove testy vetvenia-tie potrebuju 2 instrukcne cykly) potrebuju 4
hodinove takty. Takze ekvivalentne instrukcie tj operacie presunu,
bitove operacie, logicke a booleovske operacie, rotacie apod. trvaju pri
taktovacej frekvencii 20MHz iba 200ns, pretoze jedna instrukcia
potrebuje 4 hodinove takty. ATMEL rada naproti tomu potrbuje 12, u
vacsiny instrukcii vsak 24 hodinovych taktov. Kedze MICROCHIP sa prisne
drzia filozofie RISC procesorov, obvzlast ich aritmeticka instrukcna
sada je znacne obmedzena. To je cena za ich mimoriadnu rychlost.
	Ak teda uzivatel kladie doraz na rychlost a nepouziva vela operacii
typu
DIV, MULTIPLE atd ale naopak, potrebuje riadit obvody podla stavu
jednotlivych bitov IO portov, tak je PIC ovela rychlejsi.
Ak sa teda maju provnat rada ATMEL a PIC, zalezi to na aplikacii, ze
ktora rada vyjde vytazne.

	Miki Levy
	miki@demax.sk