predbiha se cas na RTC 8583

Zdenek HANAK jr. hanak
Středa Březen 17 11:45:13 CET 2004

-----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----
Od: Zdenek Dvorak <zdvorak@chaos.cz>
Komu: Multiple recipients of list <fsg-news@mobil.cz>
Datum: 21. ledna 1999 0:29
P=F8edm=ECt: predbiha se cas na RTC 8583

>lidi, mam dalsi problem s tim RTC PCF8583. Ten brouk se mi silene =
predbiha
>(asi o 10% !!!). Ale pritom kdyz zmerim citacem kmitocet oscilatoru tak =
je
>to skoro presne (32,7669). S jinym krystalem to dela taky. Netusite cim =
>muze byt? (vycitam to v cyklu a pouze zobrazuju) neni tam co =
nastavovat.
>Poradte.

Dost casty problem, me to taky delalo. Philips v novem datasheetu (z Jun =
97)
uvadi nejake drobne rady, jak stabilizovat frekvenci. V podstate je =
nejdulezitejsi
vhodne zvolit, nebo nastavit, kapacitu kondiku u krystalu. Samozrejme je =
nastaveni dano pro danou teplotu a napajeci napeti. Ale hlavne, je dobre =
si
sice zmerit frekvenci krystalu na vystupu OSC, ale prilozena merici =
sonda
ma kapacitu, ktera to zkresli. Vhodnejsi je merit periodu na vystupu =
INT, kde ma
byt presny 1 Hz a podle toho to doladovat.

Ovsem ten duvod muze byt taky jiny, bylo by dobre, kdyby tu kazdy, kdo s =
tim delal,
zverejnil svoje zkusenosti. Nejak to porovname.

Zdenek HANAK jr., xhanak02@stud.fee.vutbr.cz, hanak@manes.skm.vutbr.cz
student of Faculty of Electrical Engineering and Computer Science,
Technical University of Brno, Czech Republic