Ovladaci prvky

Stanislav Èeška sceska0
Středa Březen 17 11:45:10 CET 2004

> Ten Grayuv kod je tam dost podstatny, s binarnim se nebudete stacit divit
> co to dela za hovadiny. For je v tom, ze u Grayova kodu se dve sousedni
> polohy lisi presne o 1 bit, zatimco u binarniho kodu se lisi o 1 az
> vsechny bity. A ted si predstavte co se stane, kdyz je ten snimac nekde
> uprostred mezi dvemi polohami....
>
> Jinak je to asi pouzitelny napad, ale nevim jak slozite by bylo udelat tu
> mechanickou cast (opt. snimace). Posuvne potenciometry + jednoduchy (nebo
> multiplexovany) A/D mi prijde jednodusi a mozna i levnejsi.

Kdyz jsme u tech ne-klavesovych vstupnich zarizeni, nevite jestli je moznost
koupit (a v amaterske konstrukci pouzit) ovladaci prvek "JOG DIAL" ??? Je to
v podstate otocny prepinac s mnoha polohami, kde ovsem nezalezi na poloze,
ale na smeru otaceni a poctu opsanych kroku - pouziva se v monitorech Nokia
pro ovladani vseho mozneho namisto potenciometru, nebo v radiostanicich pro
volbu kanalu. Vim, ze se to da naemulovat otocnym prepinacem + jednocipem,
ale mam na mysli konkretne primo hotovy ovladaci prvek, tj. ze ma vystupy
UP, DOWN.

A jeste dotaz pro zdejsi mixujici DJ - jakemu ovladacimu prvku se rika "KILL
SWITCH" ?? Mam patrne diry ve vzdelani....

Regards, Stanislav Ceska

---
Office email (with pager notification): sceska@seznam.cz
Urgent email (pager, up to 135 chars): stanislav.ceska@sms.paegas.cz