AMARO

Kosta kosta
Středa Březen 17 11:45:08 CET 2004

-----Původní zpráva-----
Od: Kaspar@ceb.cz <Kaspar@ceb.cz>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@mobil.cz>
Datum: 9. února 1999 14:57
Předmět: RE: AMARO

>P.S. Studoval jste nekdo fotografie k ustredne z AR1/99 ?  Muze to vubec
>fungovat ? Misto 89C52-24 je tam 89C51-20,
>misto MT8808 TDA4505E a krystal pro ATMEL tam neni vubec. Je toto
>profesionalni pristup ? Neni to hazardovani
>s dobrym jmenem konstrukteru ?

Na pripravu celeho AR jsou zhruba tri tydny. Cele AR dela 1, slovy JEDEN
clovek. Tim dela myslim nasledujici:
Napsat clanky, popsat konstrukce, navrhnout plosne spoje, nechat vyrobit,
osadit, otestovat, nafotit, zalamat
casopis a predat ho tiskarne. Do tohoto procesu vstupuje mnoho
nepredvidatelnych faktoru (zpozdeni u vyrobce
filmu, PS, ......), takze se improvizuje. Konkretne u PBU ten JEDEN clovek z
casovych
duvodu nafotil plosny spoj neuplne osazen
a doplnen nesmyslnymi obvody. V temze okamziku jsem druhou osazenou desku
testoval o sedesat kilometru dal.
A ted si predstavte, ze dva dny pred predanim dalsiho cisla casopisu onen
JEDEN clovek skonci ve spitalu
na operaci. Smesne, ne. Vzdyt preci vsichni jsme nahraditelni. Tohle tu
nepisu jako omluvu, pouze pro male objasneni.
Osobne jsem zacal s AR spolupracovat v prosinci minuleho roku, a zatim jsou
zverejnovany starsi prace. Takze
do procesu pripravy jednotlivych cisel zatim nevstoupil faktor vlastniho
vyvoje konstrukce. K memu podilu na
priprave AR me privedlo znechuceni z obsahu poslednich rocniku. Znechuceni z
nezajimavych konstrukci,
znechuceni z tajemna vytvareneho kolem spousty informaci (napriklad prave
telefonni technika). A mozna i
trocha nostalgie (prave podle AR jsem pred nejakymi triceti lety s
elektronikou zacinal).
Kdo brani ostatnim prispet svoji troskou do mlyna????

A ted par postrehu:
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
=== 1 ===
Casopis jako AR muze cerpat clanky (konstrukce) v podstate ze tri zdroju:
a) prispevky ctenaru
b) prevzate clanky z jinych casopisy
c) puvodni konstrukce z vlastni dilny casopisu

ad a) kde brat, kdyz nikdo neprispiva prave pro nizkou uroven casopisu,
takove zvlastni zacarovany krouzek, ze
ad b) proc to tedy znova vydavat, staci vlastne jen odkazy na puvodni pramen

ano, ano c) je spravne, vlastne jako jedine taky zbyva

ad c) vlastni dilna, ale tam preci nekdo musi delat, jak ho chcete zaplatit,
vlastne je to ___AMATERSKY___
          casopis, takze ma delat pro zabavu a vecer se dojit napast k
sousedum na zahradu. Asi namitnete, vzdyt je tam
          reklama, ale vazeni, doufam ze nepredpokladate, ze redakce,
konstrukteri a majitele jsou ti jisti lide, tak to ani
          nahodou. Pokud je cisty vejvar pro majitele rekneme 100.000, tak
na vlastni redakci a vyvoj se dostane pouhy
          zlomek z teto castky, stale chcete jeste namitat, ze to nekdo dela
pro zabavu???

=== 2 ===
Nema smysle delat 'light' klony SW, proste na to neni cas, a prave vetsinou
ty nejnarocnejsi casti se nenechaji
zjednodusit. Napriklad v PBU se prave jedna hlavne o to pridelovani casu a v
lastni stavovy automat, omezit nebo
pridat dalsi funkce je pak uz velmi jednoduche.

=== 3 ===
Zverejnit jmeno, adresu, telefon, email. Proc ne, ale kdy potom vlastne budu
neco delat. Ano souhlasim s emailem,
ale prosim Vas, ja chci delat to co me bavi, a to opravdu neni zodpovidat
dotazy stylu: Kde mohu sehnat to ci ono.

=== 4 ===
Patent, autorske osvedceni, prumyslovy vzor ??? Uz jste to nekdy nekdo
skousel. Ja jednou, a i nervy mam pouze jedny.
I kdyz vlastne SW je chranen ze zakona jiz davno. Jen to trochu nefunguje.

A par nametu:

1.  zverejnovat kompletni zdrojaky na WWW tak 1-12 mesicu (podle narocnosti)
po uverejneni konstrukce v AR
2. dostupnost zdrojaku a ostatnich podkladu okamzite, ale pouze pro
predplatitele (asi blbost)
3.  vytvorit na WWW  forum prave ke konstrukcim v AR
4.  vytvorit na WWW jakousi dilnu, volne dostupne fragmenty kodu, namety,
overena dilci zapojeni, nedodelane
     konstrukce ????

Kosta