dotay na PIC

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:42:01 CET 2004

>2/ PIC16F627 je "delo" ve srovnani s 12C508 - ma rozsirenou sadu instrukci
>(sice je uvadeno jen o 2, ale ve skutecnosti o 4, protoze tris a option
>nejsou nadale doporucovane, navic je vyrazna zmena v rozsahu adresovani),

Ano, ano, rozdil jsou opravdu ctyri instrukce. 14 bitove PICy maji navic
ADDLW, SUBLW, RETURN, RETFIE. Instrukce TRIS a OPTION nadale funguji, i
kdyz je Microchip nedoporucuje pouzivat, nebot registry TRISA, TRISB a
OPTION_REG jsou pristupne beznymi instrukcemi MOVF a MOVWF.

>vice periferii a vyvodu, preruseni, jine buzeni ze sleep,.... a zatim neni
>dostupny.

Prebytecne vyvody, periferie ci preruseni se nemuseji (respektive v tomto
pripade nesmeji) vyuzivat, po resetu jsou v neaktivnim stavu, takze jejich
existence nijak neskodi.

>To bliz uz je z flash procesoru oblibeny PIC16F84 ale to je taky
>14bit (sirka instrukcniho slova, 12C508 ma 12 bitu a tudiz omezeni
>instrukci) s trochu jinymi vlastnostmi.

Tady bych asi trochu polemizoval, 16F84 je dle meho soudu uplne normalni
14bit s vlastnostmi jako ostatni 14bitove PICy, ovsem s vyhodou
reprogramovatelne pameti.

>Obecne lze rici, ze bude dost
>obtizne napsat kloudny program vyuzivajici rezim nizke spotreby a buzeni z
>nej, ktery bude bez uprav spustitelny na obou typech.

Tak se upravy udelaji, budou se ostatne tykat jenom omezene casti kodu.
Zbytek se muze odladit na 16F84 mnohem prijemneji, nezli strkat porad s
12C508/JW do mazacky.

Ja jsem dokonce jednu vecicku takhle uz delal (nepouzivala teda SLEEP, to
je fakt), dokonce mam 'redukci' z 16F84 na 12C508 ci 509.

>Rozhodne to neni pro zacatecnika.
Ale jednou se stejne zacit musi. Pokud tedy nahodou nepatrite k tem
nekolika malo vyvolenym, co se uz narodili jako pokrocili ;-).

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/