Laser driver

Kollar Pavol pali
Středa Březen 17 11:43:21 CET 2004

pokusam sa postavit nejaky laser driver, ktory by bol navyse modulovatelny.
Pri navrhu som vsak narazil na dilemu :

- vacsinou su laserove diody napajane z obvodov, ktore maju spatnu vazbu z
integrovanej fotodiody kvoli stabilizacii vyziareneho optickeho vykonu. V
normalnej prevadzke laserovej diody je napr. pri 40 mA vyziareny opticky
vykon cca 3mW pri teplote 25stupnov Celzia. Jej zohriatim na 60 stupnov sa
vsak opticky vykon zmensi na 1 mW. Mala by zareagovat spetna vazba a zvysit
prud laserovky tak, aby sa dosiahol povodny opt. vykon 3 mW. To ale vyzera
na kladnu spetnu vazbu, pretoze zvysenym prudom sa bude este viac zohrievat
laserovka a znizovat opt. vykon (???). Na druhej strane vsetky zapojenia (aj
profi) ktore som doteraz nasiel mali presne takuto spetnu vezbu.

Ma niekto s tymto nejake skusenosti a vedel by sa o ne podelit (Sam's laser
faq uz mam prekutane zhora nadol a naspat)? Uz sa mi totiz podarilo odpalit
dva kusky (budenie nie na konstantny opticky vykon ale konstantnym prudom
bez spetnej vazby - neviem preco odisli), a nerad by som prisiel o dalsie.

S pozdravom,

P.Kollar