zdroj proudu

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:20 CET 2004

On Mon, 16 Aug 1999 Paul.Merry@seznam.cz wrote:

> Doplnuju udaje  : vystup jedne polarity (kladne),
> zatez uzemnena, max napeti 24V, vystup prevodniku budou ctyri hodnoty -
> 25,50,75 a 100mA, prevodnik je rizeny dvemi bity procesoru .

Zdroj proudu by mel jit udelat zhruba nasledujicim zapojenim -

   Ucc o---------------+-------+------------------------
                       |       |Dio
                       |       --
                       |       \/
                       \e b    T     R - nastavi proud
                   PnP  >|-----+----<==>----+
                       /c                   |
                       |                    \c b
   Proud o-------------+               NpN   >|-----------------o rizeni
                                            /e

Tak postavte zdroj proudu 25mA , zdroj proudu 50mA a jeste jeden zdroj
proudu 25mA ktery ale bude mit R pripojen porad na zem. I kdyz mozna
lepsi (jednodussi) by bylo zapojit vedle sebe tri odpory paralelne -
jeden R by byl zapojen primo na zem a byl by pro proud 25 mA dalsi odpor
s hodnotou R by byl pres NpN tranzistor spinan k zemi a pridaval by
dalsich 25mA a posledni odpor s hodnotou R/2 by byl podobne spinan a
pridaval by 50mA. Pak by stacil jeden PnP tranzistor a dioda.

|                             petrsi@jcu.cz                              |