Zdroj

czeh czeh
Středa Březen 17 11:44:38 CET 2004

Mohl by jsi mi sdelit co myslis tim "protivaha anteny"?
Nevim co si pod tim mam predstavit...
Jinak zdroj se mi podarilo odrusit tim ze jsem 100nF kondenzatory
pripajel rovnou na stabilizator a dal tam toroid jadra na kazdy drat
zvlast a podarilo se mi navinout 3z kazdym dratem...
Zatim nemam jedine velke jadro toroidu tak jsem to tak zatim nahradil.
Napeti po zatizeni se zmeni nepatrne,porad je >12 V...
Tedka mam zase jinej problem, stalo se ze vykon stanice je polovicni
a pomalu klesa, myslim vf. vykon...
Cim to muze bejt ?
S pozdravem
Bobr

-----P?vodn? zpr?va-----
Od: Zapadlo Petr Ing. <PetrZ@IFTPROGRES.CZ>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@mobil.cz>
Datum: 11. dubna 1999 17:41
P?edm?t: RE: Zdroj

Zdravim,
co se tyce zdroje myslim si ze ta radiostanice docela uspesne zahlti ten
stabilizator (a nebo merak kterym to meris) vysokofrekvencnim signalem.
Zrejmne ti schazi dobra protiv?ha anteny a tu se pak stanice pokousi
suplovat napajecim kabelem.

Doporuceni cislo jedna:
Nejdrive zmer napeti pri vysilani nejakym ruckovym merakem bez
jakehokoliv pololovodice ve vnitr. Mozna se dozvis ze je tam spravne napeti,
jen tvuj digital je zmaten z vf ruseni. (Ja jsem takhle stravil tyden ruznym
stelovanim zdoje blokovanim a podobne nez jsem prisel na to, ze jakykoliv vf
signal na merenem obvodu mi totalne rozhodi digitalni merak. Pak jsem to
zmeril obycejnym stejnosmernym avometem a svete div se bylo tam co melo
byt.)

Pokud vyse uvedene nepomohlo, potom je nutno privodni dvojlinku
tesne za radiostanici nekolikrat provlect nejlepe toroidem (cim vic tim lip,
oba dva draty jednim toroidem), a ted presne nevim, ale myslim ze
nejvhodnejsi hmota toroidu by mohla byt H22.
Problem je v tom ze blokovat zem proti + nepomuze, protoze po obou vodicich
zaroven se siri stejna vlna a tudiz pricna kapacita je na nic a pomuze jen
podelna indukcnost.

Preji mnoho uspechu pri laborovani

s pozdravem

Petr Zapadlo

PS: totez s tim toroidem a sitovou snurou by se dalo udelat v pripade PC.