Mikrokrokovani s '51

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:44:36 CET 2004

>Mikrokrokovani bych chtel pouzit z nekolika duvodu. Jednak pro jemnejsi a
tissi
>chod,
To je samozrejme jeden z prinosu mikrokrokovani... Pulkrok by nestacil ?
Ten nevyzaduje dalsi hardware.

>zarizeni pro posuv v jedne ose. Podava material na presne danou (volitelnou)
>delku.
Taky zalezi na kvalite motorku. Na moznost presneho mikrokrokovani je treba
pamatovat uz pri jeho konstrukci, tyka se to homogenniho rozlozeni
magnetickeho pole magnetu i civky (tady sam nemam zcela jasnou predstavu).
Zkratka aby 1/8 kroku elektrickeho znamenala take 1/8 kroku mechanickeho
vyzaduje motorek k tomu delany, specialne bych neveril motorkum
vybrakovanejm z 5 1/4 palcovy mechaniky, tam se urcite setrilo na kazdym
sroubku.

>Kamarad to ma na diskotekove zarizeni pro nataceni zrcatek
Tady asi neni presnost polohy nijak kriticka...

>V hlave uz zase nosim
>3-ose zarizeni, napr. mala freza atd. Nechtel bych pouzit "skoro" zadny
prevod
>(vule a rachot).
Mikrokrokovani ma samozrejme krome prijemnych stranek take stinne - jednou
z nich je ztrata krouticiho momentu a s tim souvisejici presnost dostaveni
polohy, pokud motorek prekonava nejaky odpor, coz u frezy bude typicky
pripad. Jako reditel Snail Instruments mohu doporucit zejmena snekove
prevody :-D

A pak motor, kterej ma dostatecnou silu i bez prevodu bude podstatne
drazsi, bude potrebovat vetsi proud a drazsi vykonove obvody, o spotrebe
proudu ani nemluve.

>Mam zkusenosti s zarizenim od firmy Microcon - dobre, ale dost drahe a
>nektere veci mi tam chybi.
Jako u vsech univerzalnich udelatek. Tyhle jsou navic myslim z USA, kde i
manik, co zameta spony v dilne, ma $5 na hodinu. Pak to nema byt drahy.

>Kamarad to zkousel s prerusenim, ale rikal ze s tim byly problemy (presny
>casovani a obsluha dalsich veci uz moc nebyla mozna).
Tady prichazi velice vhod integrovany hardware, PICy to maji pod nazvem CCP
(Compare-Capture-PWM), u Motoroly se to tusim jmenuje High Speed Input
Output (HSIO), urcite to maji i nektere vylepsene '51, takovy ty 68pinovy
Siemensy apod.

>Potvrdil nam to i zkuseny
>kolega a doporucil udelat "programove smycky". Zamestna to sice procesor na
>100%, ale casovani je presne. Bohuzel jsem se k tomu jeste nedostal.
Takovy program se ale strasne spatne ladi, pri kazde uprave se musi zase
dohnat casovani. Jednou z moznosti je napsat ho hned napoprve dobre. Lepsi
pripad nastava pri konstantnich intervalech, coz by znamenalo smirit se s
jednou rychlosti otaceni, ale to uz je dost podstatny kompromis na ceste k
univerzalnosti.

S dalsi infuzi optimusmu dnes prispechal:

Josef Hanzal