Pripojeni 74373 na LPT

Jan Rehak Rehak
Středa Březen 17 11:36:11 CET 2004

m.hankovec@post.cz wrote:

> Prekvapilo me, jak slozite kazdy tento problem resi. Pri pripojeni tohoto obvodu a obvodu typu LS dochazi k toku vyrovnavacich proudu, ubytkum na vedeni a dalsim jevum, ktere vyzaduji pouziti zakoncovacich odporu. Jednodussi (mnohem) cesta je pouzit obvod

No ja nevim, mam dojem, ze zakladni problem je v rozdilu LATCH / D-ckoReakce na uroven je problem vzdy, nezavisle na zakoncovacich odporech, nebo bez nich.
Na dlouhych babelech dojde treba i jen ke kratke spicce a nekolikrat se mi stalo, ze 373 nasamplovala nesmysly...

> Je to CMOS, vstupni odpor ma vysoky a nedochazi ani ke zkresleni impulsu, ani k preslechum.

To je v pripade volne konstrukce teorie, v Praxi si tam kazdy da brouka, kteryho ma zrovna doma a vubec jej nezajima jestli je HC, HCT, LS nebo cokoli jineho...

> Mam takto postaven simulator EPROM a paralelni interface a obe tyto konstrukce chodi bez zakoncovacich odporu, podivnych zpozdovacich RC clanku (viz konstrukce simulatoru na HW serveru) a to pri pripojeni klasickym paralelnim kabelem 1,8 m dlouhym.

Nevik na kolika portech jste to zkousel vy, ale ja jsem jich zkousel cca 30 a jsou s nimi vyrazne problemy. Napetove urovne od 2.5 do 5.2 V a log. nula od 0.02 do 0.74 V nejsou problem. Navic jsem delal tu konstrukci BLBOVZDORNOU, aby chodila kazdemu, vzdy

Ten RC clanek se tam nepouziva jenom na ochranu, ale i na kalibraci max. rychlosti a na detekci kolik si toho mohu dovolit, proto to take bez problemu funguje pod W95...

Reknete sami, mel jste nekdo problemy s publikovanou konstrukci ???

S pozdravem

   Jan Rehak

Web  : www.HW.cz
Mail : Rehak@mobil.cz