Returned mail: Remote protocol error

Mail Delivery Subsystem Mailer-Daemon
Středa Březen 17 11:35:46 CET 2004

The original message was received at Tue, 8 Dec 1998 10:22:20 +0100
from mail@localhost

   ----- The following addresses had delivery problems -----
<elektronika@muzo.com>  (unrecoverable error)

554 <elektronika@muzo.com>... Remote protocol error

   ----- Original message follows -----
Date: Tue, 8 Dec 1998 10:25:44 +0100
Sender: fsg-news@mobil.cz
From: "Kelbich Jan" <XKELBICH@hwlab.felk.cvut.cz>
To: Multiple recipients of list <fsg-news@mobil.cz>
Subject: Re: Hercules monitor
content-length: 2396

  Zdar,

> Zbyl mi doma jeden monitor a napadlo me ze by mozna slo
> pripojit ho jako monitor k didaktiku gama...
> Nenapada nekoho jak to udelat?

  No, zalezi na tom jestli je to cernobily nebo barevny (ja zase
nejak
nevim co je Hercules).

  U cernobilyho by stacilo do nej poslat prave ten videosignal,
jenze :
  - zalezi na polarite signalu - mozna bude potreba analogove negovat
  - pravdepodobne ma i Hercules samostatne vedenou synchronizaci -
takze je nutna separace (obvykle staci omezovac, pak derivacni clanek
(H) a integracni clanek (V) a na kazdej z tech vystupu jeste
tvarovaci (monostabilni) obvod.
  - pro cenobily display je vhodne vyvest radeji Y-signal nez
videosignal (pak tam nerusi barvonosny signal ( 4433618.75 Hz ))

  Jestli je to barevny, tak jsou dve moznosti :

  a) bud se spokojim s cernobilim zobrazenim a pak je to prakticky to
same (pozor - distribice video(Y-)signalu do trech koax. vedeni -
prizpusobeni)
  b) nebo to chci mit barevne a pak je potreba mezi to zaradit
dekoder barev (vleze tam videosignal a vyleze RGB). To znamena najit
si neco v nejakym katalogu, kde byva i doporucene zapojeni, pak
nakoupit soucastky a pokusit se to rozchodit. Coz neni zas tak uplne
jednoduche, vyzaduje to nejakou tu merici techniku (min. osciloskop
a generator normalizovanych svislych barevnych pruhu, rekneme).

> Didaktik ma standartni videovystup.Jako video ci televize.

  Ano ma. Navic tusim, ze u Didaktika obvod ULA dodava primo
signaly RGB, narozdil od Sinclaira kde jsou vystupy UVY.

> A myslim ze obnovovaci frekvence obrazu je 50Hz
> jak televize tak monitoru,takze se mi zda ze udelat nejakej

  Pozor : u to Didaktika je to jen (1/.019968) Hz, ale to je pro
tohle uplne nezajimavy (zajimavy je to asi tak jen pro mereni casu
pomoci preruseni). Muzes pocitat, ze je to 50 Hz. Ale jak je to u
toho Hercula, to nevim. Kdyz tak se bude muset zmenit nastaveni
rozkladovych obvodu, prip. prepocitat a vymenit par soucastek - pozor
na koncovy stupen horizontalu - pri nevhodnem nastaveni nebo nevhodne
frekvenci se snadno znici a ten tranzistor v nem nebyva levny.

> malej bastl by nebyl problem...
> Diky predem za nejake vhodne rady

  Mas-li zajem debatovat na toto tema, klidne se ozvi.

> S pozdravem
> Bobr

                                Honza Kelbich
                                XKELBICH@HWLAB.FELK.CVUT.CZ