MP-man po cesku ???

pavel.kriz@post.cz pavel.kriz
Středa Březen 17 11:36:07 CET 2004

V posledni dobe se stale vice prosazuje zvukovy format MP3. V Americe jsou uz v prodeji osobni prehravace (www.mpman.com) do kterych si pretahnete soubory MP3 z PC pres paralelni port a muzete si vesele hrat. Ty nejlevnejsi (a presto velmi drahe) maji pamet

Zajimalo by mne, zda je mozne postavit neco takoveho v nasich koncinach a za solidni cenu.

Mel bych par dotazu:

1. Cim dekodovat MP3
      Zvladl by to nejaky jenocip? Nebo nekolik jednocipu (at si tu praci rozdeli)?
      Nebo bude nutna platforma PC? A pokud ano, v cem mit ulozen software?
      Existuje nejaky specializovany cip, ktery umi MP3 dekodovat (a mohl by hned obsahovat i D/A prevodnik)?

2. Jakou pamet pouzit
      Asi nejdostupnejsi jsou SIMM.
      Jak je obsluhovat na jine platforme, nez je PC?

3. Pripad na platforme PC (to mne zajima i bez souvislosti s MP3)
      Co vse musi byt okolo procesoru PC (treba 286) aby ho bylo mozno pouzit jako nejaky jednocip (hlavne kam dat software, zadny DOS asi nebude potreba, ze).

Pokud ma nekdo predstavu jak to cele vyrobit, za prijatelnou cenu (ty SIMMy si cesky clovicek dovede vzdycky levne sehnat) a pokud mozno kapesnich rozmeru (to bude taky kamen urazu, co ?), at se prosim ozve. Myslim, ze zajemci o tuhle nahradu walkmanu a dis
Uvital bych i nejakou adresu, ktera se jakkoliv tyka tohoto tematu.

Diky za obetovany cas (ja to pisu doma a offline, takze se rozkecavam) a doufam, ze se rozjede plodna diskuze s nejakymi vysledky. Omlouvam se, pokud jsou moje predstavy zkreslene. Jsem jen bastlir ...

	S pozdravem Pavel Kriz