Fader, alias 100mm potenciometr, a switch

dasl@tchibo.cz dasl@tchibo.cz
Středa Červen 30 10:32:47 CEST 2004

Predstavuju si, ze obchod funguje (alespon trochu) na zaklade nabidky,
poptakvy a konkurence.
Kdyz jsem zacal shanet, nasel jsem prvniho dodavatele, pak jsem nasel dalsi,
protoze se mi zdalo
ze cena je pomerne vysoka no a i odsud jsem se dozvedel dalsi tipy.
A ejhle, ten samy vyrobek (alespon podle informaci od tech dodavatelu) se
u jednoho pohybuje vyrazne cenove jinde, nez u jineho. Takze prirozene je
pro mne
njelepsi nakoupit u nejlevnejsiho. Idealni by samozrejme bylo, kdyby to slo
jak rikate od nekoho, kdo bere primo z vyroby, ale to je asi idealismus.
Problem je taky trosku v necem jinem, a sice v minimalnich mnozstvich.
Kdyz uz si neco vyberete podle katalogu a pak pri poptavce Vam sdeli, ze
vam to sezenou, ale minimalne 1000 nebo 10000 kusu, pak vam tim vlastne
sdeli, ze Vam to nesezenou, protoze to nikdy nezaplatite. Pritom balici
jednotka
je napr. jen 10,50,100 ks...  Kdyz vam ani nesezenou jeden kus jako vzorek,
aby
jste overil vlastnosti a pouzitelnost, neni co resit. A to nechci jeden kus,
ale
treba 50 kusu - stejne je to malo. Pritom cena za kus je pomerne vysoka,
treba
5 USD apod.
Kdyz uz jsme u toho kafe stoji samozrejme mene nez v obchode, ale to je dano
prave temi marzemi a skladnym. Ale kdyz bude nekdo chtit 1 pytlik kafe,
urcite
mu jej prodame, i kdyz balici jednotka z vyroby je v podstate krabice s 20
pytliky,
 nerku-li paleta s 30 krabicema. Bohuzel, u dodavatelu soucastek je to jine.
Timto vyslovuji obdiv a uctu vsem vrobcum, kteri poskytuji vzorky a jeste k
tomu
mnohdy zdarma. Jsou to ale vestlinu vyrobci polovodicu, u mechaniky malokdo.
David