Fader, alias 100mm potenciometr, a switch

Daniel VALUCH daniel.valuch@wanadoo.fr
Pondělí Červen 28 20:58:02 CEST 2004

robil som 8 rokov v profesionalnom radiu, viem o tom pomerne dost. Toto co pisete nieje vobec pravda. VCA sa v profesionalnych pultoch (napriklad vysielacie on-air) pouzivaju z dvoch dovodov. Jednak sa tym vyrazne redukuju naklady na fader, lebo namiesto dvoch logaritmyckych potenciometrov staci jeden linearny a po druhe vyrazne to predlzuje zivotnost fadera. On totizto navonok bezproblemov funguje aj ked uz chrasti (do urcitej miery samozrejme), ktore je potom vyfiltrovane RC clankom, takze riadeny signal vystupujuci z VCA nechrasti. Na tych faderoch skor zacali odchadzat tie klzne loziska ako odporove drahy. Urobit kvalitnu a presnu logaritmicku odporovu drahu nieje sranda.
Co sa tyka prebudenia a skreslenia... Myslim, ze skreslenie 0.001% je dostatocne dobre na to, aby ho niekoho fajnove usi nepoculi. Robim sa ze som tu zbytocnu poznamku nevidel :-))) co ste to za zvukara ked prebudzujete pult az do limitacie? Takym treba prsty lamat...
balu