Presne mereni vzdalenosti

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Středa Červen 23 12:39:50 CEST 2004

To by neslo mat taku malu vzdialenost medzi senzorom a objektom:
1. samotny pulz musi mat aspon zopar period, t.j. kym zo senzora odide
posledny kmit, prvy uz presiel istu vzdialenost.
2. senzor (pokial uvazujeme vysielac/prijimac v jednom puzdre) po
odvysielani chvilu sam mechanicky dokmitava, takze pred zacatim cakania
na echo, mu musite dat pauzu, aby ste vlastne dokmitavanie nepovazovali
za navrativsi (to je slovo...) sa meraci pulz.

My sme mali minimalnu vzdialenost danu dobou cakania 1ms, co zodpoveda
cca 17cm (zvuk preleti za 1ms cca 34cm tam a spat). To bola spolahliva
doba na ustanie vlastnych kmitov. V nasom pripade nebola minimalna
vzdialenost nijako kriticka, islo len o rozlisenie pritomnosti /
nepritomnosti predmentu vysokeho 1 - 2m, pri vzdialenosti senzora 2,5 -
5m.

miro