Pajeni bez olova

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Červen 17 11:29:44 CEST 2004

burdycha@centrum.cz wrote:

> A vy tomu verite ? Pamatuju se na clanky o procesorech a PC, kdyz se
> snizovalo napeti z 5V na 3V, jak budou PC nachylne na kazde ruseni,
> kazde cvaknuti vypinacem a jak nam budou pocitac resetovat
> proletajici cerne diry. Vsechno to bylo jen straseni, protoze vyrobci
> komponentu mely linky na 5V logiku a snazili se lidi odradit pred
> temi, co investovaly do neceho noveho. Na kolika to dnes vubec bezi,
> snad na 1.8V ? A zatim my zadne cerne diry procesor neresetuji :-)
> Teda aspon myslim.

Muzete mi teda rict, proc se stale pro narocne technologie (vojenske,
letecke, kosmicke) pouzivaji 5V zarizeni? NASA dodnes ma palubni pocitac
s 30 let starou soucastkovou zakladnou, kdy jim let ridi skvely
16-bitovy pocitac s ohromnym 1MB pameti na nekolika velkych a tezkych
deskach, proc nesahli treba po dimm-pc?

A jak dopadly francouzske ariany, kdyz tam dali novejsi procesor? Ty
tedy litaji s 386-kou, ale i tak jsou to porad stare dobre a soplehlive
technologie.

Mam na pude pocitac PC uz 30 let stary (s velikym diskem 2MB) a ZX-81 z
roku 1981, myslite si, ze pocitac co koupite dnes, po 30 letech bude
funkcni? Oba dva dodnes funguji!

Mily pane, vy asi nevite nic o tom, ze v polovodicovych strukturach se
"v akci" deji sice male, ale preci jen nevratne zmeny, takze kdyz
struktury jsou male, tech zmen potrebnych k tomu, aby zarizeni
nefungovvalo je potreba mnohem mene?

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemůže obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!