jak na user commands PC->PIC

Milan Cizek Cizek.Milan@seznam.cz
Čtvrtek Červen 10 11:56:06 CEST 2004

Ahoj,
diky za ukázku, posunul jsem se opět o něco dál. Po zdlouhavém probádání mám několik nových konkrétních dotazů...

Myflags je dobrý (úsporný) nápad, jak vypadá deklarace? Je to něco jako:

myflags	org	0x20
#DEFINE	RXD	myflags,1

nebo to lze zapsat nějak najednou? (to mě docela zaujalo, proto se ptám)

> 	bcf	RCSTA, CREN
> 	bsf	RCSTA, CREN

K čemu je tohle přesně dobré? Jestli jsem správně pochopil, tak to provádíš před čtením každého znaku.

Ono vůbec to testování OERR a FERR mi není příliš jasné, FERR je chyba důsledkem chyby OERR? Je to tak že OERR nastane, když mám buffer plný a přicházejí další znaky? FERR pak nastane, když se nezachytí STOP bit (na jeho pozici je Low úroveň), např. v důsledku špatného časování?

Pokud cituju datasheet, tím lépe, stačí kladná odpověď. Moje úroveň angličtiny je prozatím na dosti mizerné úrovni, tak se chci jen ujistit že rozumím... :-)

> 	movfw	b0
> 	xorwf	b1,0
> 	xorwf	b2,0
> 	xorwf	b3,0
> 	xorwf	b4,0
> 	xorwf	b5,0
> 	xorwf	b6,0
> 	btfss	STATUS,Z
> 	goto	ChybaXOR

Tohle mi stále vrtá hlavou, nějaká finta. :) Co je výsledkem? Chápu to dobře tak, že s libovolnou vstupní kombinací b0..b6 dostanu vždy "jedinečný" výsledek (něco jako CRC/MD5)? Ve W mám tedy pak to, co porovnám s konkrétními příkazy? Co přesně indikuje příznak Z (co se považuje za chybu)?

> 	movfw	tmp				;Nacteni prijateho znaku
> 	CMPSE	Bptr, 7

Tohle mě také jaksi mate. Nikde jsem nenašel popis instrukce movfw (předpokládám že jde o mowf), ale hlavně nevím, jak pracuje CMPSE. Nahlížím do MPASM Assembler User's Guide.pdf, také do PIC16F628 datasheetu, a rychlého přehledu instrukcí z "DOVEDA BOYS". Nikde jsem to pro PIC nenašel. Jaké příručky používáte vy?

Díky, také Tobě Milane za tvou ukázku, ta je na mě prozatím ale hodně komplikovaná.
Milan
Já jsem tady. Ukaž se ty! NOKIA 6100 již od 2977 Kč. www.oskar.cz
http://ad.seznam.cz/clickthru?spotId=74858