Elektrotechnicka mereni na prumyslovce

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Čtvrtek Červen 10 09:23:16 CEST 2004

> [...]
> pri vyuce
> individuality. Od toho se odviji vsechny problemy. Tem, co by
> chteli vice a
> maji zajem, se informaci nedostava a neni cas se jim venovat.
> Tem, co o ne
> nestoji, se nasilne pod stitkem absurdnich metodickych planu a jinych
> byrokraticko-sterilnich materialu cpou do hlavy. Planovany
> novy skolsky
> zakon da znacnou pravomoc reditelum. Samo o sobe to nic
> nevyresi, pouze to
> presune rozhodovaci pravomoc z ministerstva na reditele.

Bohuzel nase ministerstvo je tak nekoncepcni, ze z toho couha budto absolutni cochcarna nebo naopak naprosta nalajnovanost. Zdravy stred v zadnem pripade vubec nehrozi!!! Totiz urednik to samozrejme musi zkonstruovat tak, aby s tim mel co nejmene prace. A to ma jen v extremnich pripadech. Kdyz je totalni cochcarna, nikdo nemusi kontrolovat, co se kde uci a veskera zodpovednost se vrhne na reditele. Kdyz je totalni nalajnovanost, sice musi kontrolovat, ale kontrola je ultrajednoducha. Vybocil jsi z lajny - budes sejmut.
Mnoho reditelu skol se postavilo proti puvodne planovane cochcarne, mame s ni totiz velmi neblahe zkusenosti, protoze jen malo reditelu ma a chce mit skutecnou koncepci skoly (ostatni jen zapasi o to, jak utrhnout v silne konkurenci zaky a tomuto zapasu podrizuji vse, na prvnim miste kvalitu vzdelavani). Takze v teto fazi vyvoje to spis prekmitava k totalni nalajnovanosti. Ta se udela tak, ze urednik rekne, ze reditel ma pravomoc 30% zmen, pak se stanovi povinny pocet hodin tydne a povinny pocet hodin jednotlivych predmetu a najednou se zjisti, ze z 30% je treba 5% (zbylych 25% znamena, ze reditel muze dle sve vule prehazovat predmety mezi rocniky). Cele se to nazve "elektrotechnicke studijni obory" takze do tech 5% se musi vejit napriklad rozdil mezi oborem "Digitalni telekomunikacni technika" a "Obrazova a zvukova technika". A v mediich pak vzdy uslysime: "Ale vzdyt reditel ma pravomoc na 30% upravy!"
To prosim neni vtip, to je tvrda realita, zrovna vcera se o tom na jedne nasi schuzi mluvilo.

> Jinymi slovy bude
> zalezet na integrite jeho osoby, jak se s tim vyporada.
> K Tvemu dotazu: pokud to myslis s postupnym nabouravanim
> obsahu praktik
> uprimne (zrejme ano :) ) a mas dostatek vule, doporucuji
> nejprve vyresit
> klicovou otazku "jak zajistit, aby se minimalizovaly behem
> praktika rozdily
> v zajmu o provedeni uloh ?". V praktiku byva vetsi volnost a
Ano, nejake techniky mame dobre overene z jinych predmetu viz muj minuly mail. Co nam predevsim schazi je mlada krev. Ale ktery mlady zapaleny clovek s elektrotechnickym vzdelanim pujde ucit do skoly s platem, ktery jsou schopni mu v ni nabidnut? To je cele jadro pudla. Proto se snazim udelat neco alespon pro vybaveni laborky, aby alespon z toho kousek motivace studentu vyplyval.

Proto znova prosim, posilejte mi odkazy na firmy prodavajici meraky. Prece mnoho z Vas jsou praktici, kteri s necim merit musi ne?

Diky

		Jakub Serych