Elektrotechnicka mereni na prumyslovce

Miroslav Soltisik soltisikm@eurotel.sk
Čtvrtek Červen 10 09:15:52 CEST 2004

Z mojho pohladu:

1. Meranie na analogovych merakoch.
Velmi dolezite. Spolu s meranim na digi multimetri. Ziaci si uvedomia
(mozno :-) ) ze nie vsetko co ukaze merak je pravda. A ze sa meraky
navzajom mozu lisit.
Nech vedia, ze svet nie je idealny.
Idealne na meranie striedaveho prudu v obvodoch LC. Tajne dufam, ze sa tym
obmedzi vyskyt MAG, MEG, modry krystal,... pretoze to dotycny meral
superdigi od firmy XX a to predsa nemoze byt zle. (Este vzdy nemozem verit,
ze tvrdenia o mag. perpetue mobile zastavaju ludia s univerzitou, bohuzial
nemaju prax v merani).

2. Digi meraky.
Zrejme najcastejsie. Az po analogovych. Doporucujem porovnat analogove a
digi osciloskopy.
Ano ziaci, rovnaky signal sa nam na tomto superhyperdigi osciloskope
"sklbe" a na tomto analogovom stoji ako narysovany, vie mi povedat niekto
preco?

Pripojit Metex k PC cez seriac ide aj pouzitim Reflection ako DDE servera a
Excelu ako DDE clienta. Zrejme najrychlejsia a najefektnejsia cesta.

3. Karty a moduly
Labview sa mi zda (financne) kanon na zajace. Na mnoho veci staci
ControlWeb. Nie je problem (az taky) napisat si ovladac na externy modul s
PIC. Pripadne s picom simulovat dostupne ovladace (napr. ADAM).

Hlavne pri merani pouzit priklady zo zivota.
Napajacie zdroje, prikon motora, ...
Nie je nic lepsie ako ked baba s priemyslovky vie odmerat snuru ku zehlicke
:-).
Jej sukaci potencial okamzite stupne o 100% !