Re: Jak to u všech všudy HP/Agilent dělá ???

Miloslav Kazda miloslav.kazda@volny.cz
Úterý Červen 8 19:54:49 CEST 2004

> Ta noniova metoda by sla v pripade, ze pujde dobre udelat spustitelny
> oscilator bez nabehu s presnosti aspon 1% ve srovnani s ref. frekvenci (pak
> by se to rozliseni dalo zlepsit 100x), to se da zase uplest z hnoje, v
Ano opravdu jde o to, ze je nutne udelat oscilator, ktery se rozbehne
hodne hodne rychle a kvalitne. Ale tohle je uz vyreseny, jde o to, ze
tenhle nemusi byt tak naprosto presny jako ten referencni.
Fakt to tak funguje a je takhle udelan nejeden merak.

Taky tyhle meraky neumi zmerit cas kratsi nez .... Proste sice maji
rozliseni 150ps (i lepsi), ale nejkratsi mozny zmeritelny cas je
vyssi, treba (placnu) 50ns.

Miloslav Kazda

P.S. Jen tak trosku pro hloubave hlavy. Co takhle prevest ten kratky
casovy interval mezi skutecnou druhou hranou a hranou hodin na napeti
a to pak prevest klasicky A/D prevodnikem. Ten prevod provest napr.
nabijenim kondiku stalym proudem. Predesilam, ze takhle to taky
funguje, samozrejme to ma taky urcite mouchy, ale funguje to a
existuje to (dokonce jsem neco podobneho chtel implementovat, ale
nejak nezbyl cas - potreboval jsem snizit jitter spousteni A/D prevodu
z 13ns na neco lepsiho).