Diktafon pres USB

MK info@mcu.cz
Pondělí Červen 7 15:03:44 CEST 2004

> Aby som mal sektor=cluster, odpadne nejake to preratavanie, a mam mensie
> straty pri "zarovnani" do FAT.
> Pri tomto by ma FAT16 obmedzil na cca 32MB, co sice nie je ziadna tragedia,
> ale FAT32 nie je v skutocnosti O NIC komplikovanejsie nez FAT16, ak sa
> matematika vselijakym tym zarovnavanim poobmedzuje na absolutne minimum.
> Teda, dalo by sa este nastavit aj viac byte na sektor (az 4096), cim by sa
> "kapacita" znasobila, ale to by som sa uz vazne obaval o zdravie nasich
> operacnych systemov...

> zadelavate
> [...]

Mhh, diky za objasneni, jeste chvilku a fakt me ten FAT snad i naucite :-))))

Tak a ted si po sobe vse prectete a reknete mi, co jsete "simulaci" FATu dosahl ???
Data budete ukladat pekne po sobe. Budete si drzet extra tabulku se zacatky kazdeho
zaznamenaneho bloku a jeho delkou. Dalsi struktury budete vytvaret "online"
(boot, FAT, direntry - vse prislusne upravene k obrazu svemu) na zaklade
dalsi tabulky - kde ze co ma vlastne byt a co se vracet :-)))))))
Nektere struktury budou "natvrdo" vytvorene predem, ale take budou muset byt nekde ulozeny :-)))
Pri pozadavku od PC si vse pekne prepocitate, najdete, zohlednite a odeslete.

Usetril jste co??? Par (kilo)bajtu na mediu, ale to je prece zbytecne, kdyz nestaci 32MB :-))))
Ponekud jste si zkomplikoval SW a prodlouzil vyvoj - ne o moc, jen o to vynysleni jiz vymysleneho.
Relativne jednoduchy wraper prikazu MassStorageClass ponekud nabotna a prestane
byt pruzracne univerzalne jednoduchy, ale bude natvrdo nasroubovan na neco co se bude tvarit
jako neco jineho. Proste proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite :-)))

Ta myslenka simulace FATu me napadla nekdy pres vikend, ale pak se rozlezela - proste vyhnila
Presne takhle jsem o tom meditoval, nakonec jsem dospel prave k tomu, ze by bylo jednodussi
vse jiz rovnou ukladat na medium v odpovidajicim formatu. Pro uC se mi to zjednodusi - vlastne
pocitam (rotuju) jen jednou - pri ukonceni zaznamu bloku - v tomto okamziku vygeneruji a ulozim direntry
a prislusnym zpusobem zaktualizuji FATtabulku a ulozim si prvni volny sektor, kam zacnu priste nahravat.
Nic vic. Data stale ukladam ciste sekvencne v te 5ti instrukcni smycce :-)))))
Nic nedelam "on the fly", ale pekne v klidu, kdy na to mam spoustu casu :-))))
Vuci PC jsem naprosto koser at uz se cachuje, nebo ne. Jsem v klidu a v pohode :-))))
A kdyz uz jsme u te CF (MMC, SD,etc), tak to ma i ten dusledem, ze medium prectu naprosto ve vsech cteckach :-)))

S pozdravem
MK