Smrt stabiliz. 7805

jirka7a@seznam.cz jirka7a@seznam.cz
Pondělí Červen 7 12:08:35 CEST 2004

Dobrý den, postavil jsem si nabíječku k mobilu se stabiliz 7805.

Na stabilizátoru je při zatížení:
- vstup při zatížení 13,5V (trafo má napssáno 9V 1.3A),
- proud jsem neměřil, ale odhaduji spotřebu mobilu od 300mA do 500mA,
- teplota je cca od 50 do 80 stupnu (co jsem meril, mozna to bude nekdy i
vic, ona se ta teplota se strasne meni se zatizenim mobilu tj. proudu)
- na výstup je cca 6,5V, to protože zde mám dvě diody mezi GND a pinem GND
na stabilizatoru (při 5V se nerozeběhlo dobíjení i když na nabíječce
siemense je napsáno 5V a i v AR vyšlo v nějaké schématu 5V, protě S55 se
začla nabíjet až když jsem přidal dvě diody)

Nyní bych se chtěl zeptat jak probíhá taková smrt 7805. Mám tu v plastovém
pouzdru, dal jsem i kus chladiče. Ovšem je to v plast. krabičce.

Nejvíce by mě vadilo, když by těch 13,5V šlo rovnou do mobilu.

Jirka
PS: Mobil zvladne vysílat i 3h vkuse. Je řádně zahřátý a řekl bych, že vůben
nepoužije baterku a jede jen ze zdroje.