Umela hlava a SQ (Re: Hi-Fi)

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Středa Červen 2 03:46:16 CEST 2004

No, ono to bude asi také trochu o tom, že hudbu neposloucháme jen ušima.
Alespoň hudba mého mládí (Kiss, Rolling Stones atd) se poslouchá krom
uší také pupkem a kulema (u děvčat pipinou).
Pokud to nevibruje tělem, není to ono. Ze stejného důvodu tahle hudba (a
nejen tahle, ale i mnohé jiné, např. Rock'n Roll) prostě ze záznamu
"nehrají", pokud není aparatura dost výkonná na to, aby poskytla
patřičný akustický tlak. A člověk také musí být v patřičném duševním
rozpoložení, jako při návštěvě koncertu.
Dodnes mám v živé paměti koncert Pink Floyd na Strahově počátkem 90.
let. Když si dneska s mojí drahou pustíme stejnou muziku doma, tak to
prostě není totéž, jako to bylo tenkrát a pořízení nejlepšího modelu
zesilovače Mark-Levinson na tom mnoho nezmění, ani kdybychom se opět
tulili pod celtou a a seděli na tvrdé židli pět hodin...

Zdraví PavelK