Hi-Fi

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik@mirnet.cz
Středa Červen 2 01:09:16 CEST 2004

Já mám testovací desku pro SQ, kterou kdysi bydal Supraphon. Jsou tam ruůzné
hudební ukázky. Protože jsem se k SQ zařízení nikdy nedopracoval, poslouchal
jsem to jen jako stereo a nic zvláštního jsem v tom neslyšel. Mohu to dát do
MP3, jestli má někdo zájem. Ale když jsou tady odborníci přes HiFi:  říkalo
se, že záznam natočený umělou hlavou a poslouchaný ve sluchátkách obsahuje
informaci "vpředu - vzadu" a "nahoře - dole" - teda prý jen pro toho, kdo to
umí poslouchat. Není potom SQ jen umělá napodobenina toho, co umí umělá
hlava? A nebo to je celé podvod?

> Dolby Surround = Dolby MP = Pseudokvadro,... (všechno je to jedno a to
> samé) jsou taky založeny na širokopásmovém fázovém posuvu 90 st.

Hm, to je sice hezky, ale ja bych chtel SQ. Sice se nedosahne plne
separace kanalu, ale je to poctive nahrany kvadro na hudbu a ne zadny
"efekty" do domaciho kina.

Jen jsem si rikal, ze by v tehle konfere mohlo byt hodne
gramofonistu, kteri maji mozna narozdil ode me vybudovane pekne
zasoby desek, ktere bych si pripadne za nejaky eqivalent od nich
nahral.

Pekny vecer preje MP

P.s> Nejsem hifiman, nekamenujte me modrymi krystaly!