Kdyz uz jsme u tech zazraku, je libo auto na vzduch ?

Ondrej Tesar - Boza boza1@volny.cz
Úterý Červen 1 09:38:13 CEST 2004


Koukam, ze se vypoctem da dokazat ze to jde i ze to nemuze jit
zaroven. :-)
Ja jsem zatim nic nepocital, jen vychazim z toho, ze kdyz to jezdi
nekomu jinemu, tak to asi jde.

Diky Ondrej Tesar

AD> Ja jsem vychazel z toho sameho usudku jiste ten vzorec mate spravny, ale je
AD> trosku nevhodny, protoze popisuje dej za konstantniho tlaku.
AD> Upustenim maleho mnozstvi plynu se snizuje tlak. a tim se i snizuje prace.
AD> Jak jsem rikal nize, je to jen odhad a vychazel jsem z vnitrni energie
AD> plynu, ktera je pV. Bylo po pulnoci a nechtel jsem resit diferencialni
AD> rovnice.

AD> Ales

AD> -----Original Message-----
AD> From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
AD> [mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of Pavel Kořenský
AD> Sent: Tuesday, June 01, 2004 1:51 AM
AD> To: '[HWnews]'
AD> Subject: RE: Re[2]: Kdyz uz jsme u tech zazraku, je libo auto na vzduch
AD> ?


AD> No, ten výpočet je poněkud divný. Pokud opráším své znalosti, tak práce
AD> konaná expandujícím plynem je vyjádřena vzorcem W=-p*(V1-V2)
AD> Takže pokud máme 10l nádrž natlakovanou na 20MPa a obsahující tedy 2000
AD> litrů vzduchu (což je běžné tlakování potapěčských lahví), je tento plyn
AD> schopen (čistě teoreticky) při expanzi proti atmosferickému tlaku 100kPa
AD> vykonat práci 19.9MJ.
AD> Pokud si dále dobře vzpomínám, tak watt je J/s. Pro motor 500W (ztráty
AD> opět zanedbejme) by ta práce stačila na cca. 40.000 sekund, což je
AD> nějakých 11 hodin.
AD> Pokud budeme uvažovat účinnost celého systému řekněme 30%, tak jsou to
AD> cca. 3.6 hodiny provozu.

AD> Což se mi zdá docela dost, ale nemůžu najít v čem bych měl výpočetní
AD> chybu.


AD> Zdraví PavelK

>> -----Original Message-----
>> From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
>> [mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz] On Behalf Of AZe
>> Sent: Tuesday, June 01, 2004 1:09 AM
>> To: [HWnews]
>> Subject: Re: Re[2]: Kdyz uz jsme u tech zazraku, je libo auto
>> na vzduch ?
>>
>>
>> Jenže taková flaška 10l něco váží, je to vlastně jako ty
>> menší pro autogen, výška necelý metr, 200 barů plynu. A při
>> vypouštění se bude ochlazovat. A co takhle jezdit na suchý
>> led? Žádná těžká tlaková nádoba, když "generátor" umístíte
>> pod sedačku, můžete poposedáváním regulovat výkon (rychlostí
>> sublimace CO2).. Jen byste musel při jízdě nosit Jégrovo
>> prádlo:-)
>> AZE
>>
>> ----- Original Message -----
>> From: "Ales Donda" <ales_donda@adsoft.cz>
>> To: "[HWnews]" <hw-list@mailman.nethouse.cz>
>> Sent: Tuesday, June 01, 2004 12:58 AM
>> Subject: RE: Re[2]: Kdyz uz jsme u tech zazraku, je libo auto
>> na vzduch ?
>>
>>
>> > Ten tlak by mohl jit snadno vypocitat (nebo spis odhadnout)
>> >
>> > vsichni zname rovnici pV = nRT. Co vyjadruje? Ze by zakon zachovani
>> energie?
>> >
>> > Tzn. pV je to co nas zajima a sice vnitrni enegrie plynu?
>> >
>> > Kolik energie by bylo potreba na to vozitko? Rekneme, ze
>> motor by mnel
>> vykon
>> > 500W, doba jizdy 30min. potrbna energie by byla cca 1MJ
>> (zaokrouhluju
>> > jak muzu :) Obsah nadrze 10l tj. 0.01m3 by tlak musel byt 100MPa
>> > (rozdil
>> oproti
>> > atmosferickemu tlaku)
>> >
>> > Posudte sami jestli je to realne..... A nekamenujte mne
>> ihned, hodne
>> > veci jsem zanedbal.... Vzduch je prece naprosto idealni ze :)
>> >
>> > Ales
>> >
>> > -----Original Message-----
>> > From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
>> > [mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of AZe
>> > Sent: Tuesday, June 01, 2004 12:20 AM
>> > To: [HWnews]
>> > Subject: Re: Re[2]: Kdyz uz jsme u tech zazraku, je libo auto na
>> > vzduch ?
>> >
>> >
>> > Na ja velky tlak byl vzduch stlacovan? Asi by tam musel byz redukcni
>> ventil,
>> > ne?
>> > AZE
>> >
>> > Uvazoval jsem o motorce na stlaceny vzduch plneny z kompresoru od
>> > benzinek, ale zatim jsem nenarazil na vhodny motor. Videl jsem
>> > prototyp takovehoto vozitka, jelo max. 40km a dojezd asi
>> 20km. Nadrz
>> > velka jak hasici pristroj - pod sedadlem.
>> >
>> > Ondrej Tesar
>> >
>> > >> No když to vidím, jak z výfuku povalí -30°C a někdo si v létě
>> > >> stoupne
>> za
>> > to
>> > >> auto, tak to opravdu bude nevšední zážitek plný omrzlin... ;)
>> >
>> > MP> Studenej vzduch nic moc nedela, polejt se trochou kapalneho
>> > MP> vzduchu nic neudela, zasyci to, udela se na ruce neb satstvu
>> > MP> trocha jinovatky a za chvili uz je zase teplo (figl je
>> v tepelny
>> > MP> konstante, clovek si predstavuje vodu a ta ma silene moc).
>> >
>> > MP> Kazdopadne, to auto na vzduch je fakt dobra pakarna.
>> Mimochodem,
>> > MP> nevite nekdo, kolik zhruba stoji samotna energie elektromobilu
>> > MP> (pro nejakou beznou odberatelskou sazbu) v beznem
>> provozu osobniho
>> > MP> auta?
>> >
>> >
>> > MP> MP
>> >
>> > MP> _______________________________________________
>> > MP> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> > MP> HW-list@mailman.nethouse.cz
>> > MP> http://nethouse.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> >
>> >
>> > _______________________________________________
>> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> > HW-list@mailman.nethouse.cz
>> > http://nethouse.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> >
>> >
>> > _______________________________________________
>> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> > HW-list@mailman.nethouse.cz
>> > http://nethouse.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> >
>> > ---
>> > Příchozí zpráva neobsahuje viry.
>> > Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
>> > Verze: 6.0.672 / Virová báze: 434 - datum vydání: 28.4.2004
>> >
>> > ---
>> > Odchozí zpráva neobsahuje viry.
>> > Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
>> > Verze: 6.0.672 / Virová báze: 434 - datum vydání: 28.4.2004
>> >
>> > _______________________________________________
>> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> > HW-list@mailman.nethouse.cz
>> > http://nethouse.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> >
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> HW-list@mailman.nethouse.cz
>> http://nethouse.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>

AD> _______________________________________________
AD> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
AD> HW-list@mailman.nethouse.cz
AD> http://nethouse.cz/mailman/listinfo/hw-list

AD> ---
AD> Příchozí zpráva neobsahuje viry.
AD> Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
AD> Verze: 6.0.672 / Virová báze: 434 - datum vydání: 28.4.2004

AD> ---
AD> Odchozí zpráva neobsahuje viry.
AD> Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
AD> Verze: 6.0.672 / Virová báze: 434 - datum vydání: 28.4.2004

AD> _______________________________________________
AD> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
AD> HW-list@mailman.nethouse.cz
AD> http://nethouse.cz/mailman/listinfo/hw-list





Další informace o konferenci Hw-list