krystaly do rc vysilacek a serva

Radek a Petra Vickovi rvicek@quick.cz
Pátek Červenec 30 23:19:20 CEST 2004

> Tomu o harmonických příliš nevěřím. Není technický důvod
> používat víc jak 3-tí harmoniku.
>Spíš bych tipoval, že začali
> používat krystaly s jinými parametry, nebo změnili pouřívanou
> sériovou/paralelní rezonanci. Pak by se mohlo stát, že se
> oscilátor nerozkmitá, nebo bude kmitat o jednotky kHz jinde.

Ja jsem netvrdil ze se pouziva vyssi nez 3.harmonicka, ale udajne se menila
- nevim jestli na 35MHz se bezne dela krystal na 1., ale pokud jo tak klidne
mohli prejit na 3.h. Mozna je i zmena te rezonance nebo se mohla zmenit i
pozadovana budici energie. Proste neda se jednoduse zamenovat krystal na
stejny kanal do ruznych Tx/Rx.

> Totální hloupost je to, že připojením neoriginálního krystalu
> poškodíte TX nebo RX. Může to nefungovat, nebo fungovat
> špatně, po vrácení správného krystalu to ale musí fungovat
> stejně jako dřív. Teda pokud se to nějaký trouba nesnažil
> "naladit". Potom je servis správné řešení.

Co vim tak bohuzel po vraceni originalu to sice slo, ale s tak 1/10
puvodniho dosahu. Je to hloupost, ale bohuzel bylo to tak - nehodlam to
nijak dal pitvat - nevim co tomu bylo, ale proste radio muselo na serizeni
do Nemec - pochybuji ze by majitel bezduvodne posilal radio na placenou
opravu.

Jednoduse se nodoporucuje pouzivat jine nez original krystaly v Tx - jeden z
duvodu je i moznost vyzarovani vselijakeho svinstva pokud VF nejede jak ma a
tim moznost ruseni kolegovo modelu.

RadekCX

--
Odchozí zpráva neobsahuje viry.