krystaly do rc vysilacek a serva

OK1UGA ok1uga@volny.cz
Pátek Červenec 30 22:00:10 CEST 2004

Krystaly musí mít různé kmitočty při různých systémech směšování. To je
důvod proč se udává typ směšování.

Tomu o harmonických příliš nevěřím. Není technický důvod používat víc jak
3-tí harmoniku. Spíš bych tipoval, že začali používat krystaly s jinými
parametry, nebo změnili pouřívanou sériovou/paralelní rezonanci. Pak by se
mohlo stát, že se oscilátor nerozkmitá, nebo bude kmitat o jednotky kHz
jinde.

Totální hloupost je to, že připojením neoriginálního krystalu poškodíte TX
nebo RX. Může to nefungovat, nebo fungovat špatně, po vrácení správného
krystalu to ale musí fungovat stejně jako dřív. Teda pokud se to nějaký
trouba nesnažil "naladit". Potom je servis správné řešení.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of Radek a Petra
Vickovi
Sent: Friday, July 30, 2004 9:37 PM
To: '[HWnews]'
Subject: RE: krystaly do rc vysilacek a serva

> 1) krystali do prijimacu a vysilacu. Do prijimacu ac je to stejny,
>   kanal prodejci rozlisuji jestli ma jednoduche smesovani
> nebo dvojite, rozlisuji vysilacovy a prijimacovy krystal,
> nekteri vyrobci dokonce vyhrozuji, ze pouze s originalnim
> krystalem, to bude jen chodit. VF technika je pro mne tak
> trochu mimo, ale u Procesoru kdyz dam krystal tak si v
> podstate nemusim lamat hlavu od koho je. Tak by me zajimal
> pravy duvod, jestli to neni nahodou dalsi "kapacitor" (tohle
> slovo by si mel nekdo nechat patentovat)  na spotrebitele,
> [...]

No zalezi totiz jakou harmonickou tvurce pouzije - treba relativne nedavno
tusim Hitec zmenil harmonickou a ted uz se nedaji pouzivat krystaly ze
starych Tx prestoze jsou stejne pasmo. Co se tyka neoriginal krystalu - vim
o pripadech kdy pouziti neoriginal krystalu v Tx rozhazelo celej VF dil a
radio muselo putovat na servis do helmutova (tusim nejaka lepsi jeste
krystalova Futaba). Ja osobne ma Graupnera, ale v Tx pouzivam krystaly
originaly - prijimace pouzivam Jeti a ty maj krystaly z Hradce za 200Kc.