mcu + a -

Danhard danhard@volny.cz
Čtvrtek Červenec 29 16:09:15 CEST 2004

Hmm, pak uz tedy vubec nevim, jak bych mel posuzovat treba takovou C165 od
Siemense, ktera muze mit bud hodiny 20Mhz, u kterych musim ale dodrzet stridu,
nebo 40MHz, kde na stride uz tolik nezalezi, protoze prvni co s tim CPU udela,
je ze to podeli 2 na tech 20MHz se stridou 1:1.
PIC take nejde jadro na vstupni frekvenci, ale udela si vicefazove hodiny,
ktere jedou na 1/4 frekvenci. Na rozdil od AVR Atmela neni v casovani tak
citlivy na stridu vstupnich hodin, jelikoz reaguje jen na jednu hranu. Jde o
to cemu davas prednost, snychronnimu casovani, nebo asynchronni logice ...
Dulezita je tedy spis delka instrukcniho cyklu, ne nejvyssi frekvence, ktera
se v procesoru vyskytuje, takhle jednostrane to posuzovat je ponekud
kratkozrake.

Danhard

> Pri tech vnitrnich hodinach 40MHz ale poustim do PICa vstupni hodiny jen
10MHz
> (mimochodem instrukcni cykl je take jen 10MHz), tak ktere ty hodiny bych mel
> spravne uvazovat v tom srovnani ??
> (Ne ze bych te Kosto snad podeziral z nejake zaujatosti  :o))

No Danharde, prosty selsky rozum rika, ze se zde uvazuje s taktovaci frekvenci
jadra :-))
Je jiz celkem nezajimave, zda pro PICe pouziji 4MHz x-tal a nasobin interne
ctyrmi.
Ten vysledek bude stale stejny, at delam co delam :-)))))

Ale jiste, jsem zaujaty a proto jsem take ten priklad normalizoval na stejnou
taktovaci
frekvenci jadra a nezavadel s ruznymi jinymi hodinami :-))))

S pozdravem
MK